Превозвачите принуждават повишаването на навлата и предотвратяват нова „надпревара към дъното“

Loading

Океанските превозвачи най-вече държат на огромните GRI за Азия-Северна Европа от средата на декември и 1 януари и изглежда най-накрая са обърнали ъгъла с техния стремеж за възстановяване на цените.

Донякъде насърчени от самите превозвачи, през последните няколко месеца няколко базирани в Китай спедитори подбиха договорените ставки с линиите, за да осигурят допълнителен спот бизнес.

В повечето случаи досега превозвачите са били готови да правят допълнителни отстъпки, за да задържат пазарен дял, което от своя страна е насърчило спедиторите да предлагат дори по-евтини тарифи в класическа „надпревара до дъното“, подобна на тази, която през 2016 г. , доведе до смъртта на Hanjin Shipping.

Докато превозвачите все още живееха на резултатите от първото полугодие, подкрепени от наследствено високите договорни ставки, те можеха да си позволят да допълват корабите с ниски рейтингови спот пазарни товари. Въпреки това разочароващите резултати за третото тримесечие и сценарият с ужасни перспективи от четвъртото тримесечие нататък доведоха до проверка на реалността в заседателните зали на лайнерите в Европа и Азия, не на последно място подтикнати от загрижеността на инвеститорите.

Наистина, независимо от огромните парични резерви, натрупани по време на бума след пандемията, акционерите бяха обезпокоени от прогнозирания темп на изгаряне на пари в средносрочната и дългосрочната рентабилност на превозвачите.

Подкрепен от мащабна програма за блокиране, отклоняването на някои услуги поради военен риск в Червено море и не на последно място увеличаване на търсенето преди китайската Нова година (CNY) на 10 февруари, внедряването на GRI е добре изпълнено.

То задължи спедиторите да се борят за място за оставащите слотове за износ от Китай преди края на годината, като най-добрата сделка, видяна от The Loadstar тази сутрин, е 1600 долара за 40 фута, от основните китайски пристанища до центрове в Северна Европа, чрез Evergreen , валидна до 31 декември.

Това се сравнява с тарифите, рекламирани само преди седмица чрез китайски спедитори, от само $1000 за 40 фута, очевидно през набор от превозвачи.

След това Maersk, която преди това беше обвинявана в определени кръгове за намалени цени чрез своите онлайн платформи, предлага $2100 на 40 фута от китайски център до център в Северна Европа, валидни до 5 януари.

Междувременно контакт с вносител от Обединеното кралство каза на The Loadstar, че неговата „нова“ цена от 20 фута от Далиан до Феликстоу се е повишила от малко над 400 долара през ноември до 1200 долара, с ревизии тази сутрин от няколко превозвачи, които повишават тарифата до 1600 долара за 20 фута.

Освен това The Loadstar разбира, че няколко превозвачи обмислят въвеждането на допълнителна такса за пиковия сезон през януари, за да отразят очакваната ситуация с ограничени резервации преди CNY.

Това също може да доведе до възкресяване на „премиум“ допълнителните такси по маршрута, последно наблюдавани по време на кризата в търсенето/предлагането през 2021 г. и началото на 2022 г.

Maersk всъщност в момента въвежда това за своите индийски експортни услуги, предлагайки PQC (доплащане за обслужване на контейнери с първокласно качество) „от Индия до света“ за допълнителни $100 на 40 фута.

Консултациите на Maersk не изясняват какво получават изпращачите за PQC – като приоритетна резервация или гарантирано предоставяне на оборудване – но казаха, че това е „незадължителен продукт“, който може да бъде избран по време на резервацията.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *