Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Германският океански превозвач Hapag-Lloyd работи върху проект за задвижване на контейнеровоз с помощта на вятър, опитвайки се да разбере как това може да работи от техническа гледна точка.
В началото на годината Hapag-Lloyd и неговият партньор, яхтсменът Борис Херман и неговият екип Malizia, стартираха концептуално проучване за кораб от 4500 TEU с най-съвременна система за задвижване с вятър.
„Някои корабни компании измислиха концептуални проекти за вятърни контейнеровози, които изглеждат много футуристични. Но за мен нашите проекти изглеждат по-реалистични“, каза Мартин Кьопке, мениджър по регулаторни въпроси и устойчивост в Hapag-Lloyd.
Първата фаза на проекта беше завършена през май, давайки първоначална представа как може да изглежда този вид кораб, докато втората фаза, която започна през лятото, все още продължава.
„Ние използваме компютърни симулации, за да проучим как този вид кораб би се държал при реалистични метеорологични условия в търговията и колко енергия бихме могли да спестим с подкрепата на платнищна система. Като част от това, ние също разглеждаме потенциала на оптимизация на маршрута, базирана на метеорологичните условия. Освен това се извършват анализи на чувствителността”, обяснява Кристоф Тийм, директор на проекти за стратегически активи в Hapag-Lloyd.
„Например оставяме кораба да плава много по-бавно в симулацията и след това виждаме колко енергия сме спестили. Също така променяме газенето и виждаме как се държи корабът, когато не е напълно натоварен. И също така проучваме какво се случва, ако например платно е повредено или не може да се използва“, добави той.
Концепцията на Hapag-Lloyd е потенциална нова сграда на кораб с капацитет от 4500 TEUs с настоящия дизайн, предвиждащ осем платна с обща площ на платната от 3000 m².
Шестте задни платна ще бъдат разтегателни, а двете предни прибиращи се. „Това помага да не се възпрепятстват товарните операции в пристанището и да се защити платната от повреда, както и да се избегнат всякакви ограничения, дължащи се на неща като мостове“, отбеляза Тийм.
Корабът, според Тийм, ще се задвижва главно от своя двигател, а системата от платна ще се използва само за подпомагане на задвижването.
Степента на помощ, която ветрилната система може да предостави, зависи от няколко фактора, като скоростта на кораба и условията на вятъра. При бавни скорости от 8 до 10 възела (15 до 20 км/ч) и при подходящи условия на вятъра, корабът може да бъде задвижван и само с помощта на платна, според Тийм, който обаче посочи, че не са изследвали всички аспекти на това още.
Тийм каза: „В момента работим с исторически данни за времето за услугата Conosur, която плава около Южна Америка. След това ще разгледаме други маршрути за доставка, за да разберем как можем да реализираме повече ползи по други маршрути използвайки този вид ветроходна система.”
Hapag-Lloyd планира да финализира концептуалното проучване през следващите няколко месеца и според резултатите ще реши следващите си стъпки по проекта.