Корабите на ZIM се отклоняват от арабските регионални води

Loading

Израелските контейнерни кораби избягват района на Червено море, тъй като конфликтът в Газа и засиленото регионално напрежение увеличиха рисковете за всички кораби, преминаващи през Суецкия канал.

Въпреки това консултантската компания Linerlytica каза, че няколко служби по източното крайбрежие на САЩ сега търгуват през Суец, за да избегнат задръстването на другия натоварен воден път в света в Панама, но за израелските кораби рискът се счита за много по-голям.

Мънро Андерсън, ръководител на операциите при специализиран застраховател на военен риск Vessel Protect – част от Pen Underwriting, каза за Container News: „Първоначално повишената заплаха в Червено море и Аденския залив не промени значително корабния трафик, процедурите или застрахователните ставки, с изключение на свързаните с Израел плавателни съдове, които започнаха да работят със системи за автоматична идентификация (AIS), за да избегнат директно насочване.”

Той добави: „Рискът се възприема като локализиран срещу кораби, свързани с Израел, с минимално въздействие върху по-широкия търговски трафик, както е отразено в „цените“ на съществуващите застрахователни ставки.“

ZIM съобщи, че неговата услуга ZMP ще има по-дълги транзитни времена, тъй като базираната в Израел компания се стреми да защити екипажа и корабите си, като избягва Червено море и арабските региони, отклонявайки корабите по далеч по-дългия воден маршрут през южния край на Африка.

Експертът в индустрията Дарън Уейди от Dynamar призна, „Няма реални изцяло водни алтернативи на Cape Good Hope, въпреки значителното му разстояние, време и финансови разходи.“

Операторите ще се нуждаят от повече кораби, за да поддържат седмична честота, „поемайки част от свръхкапацитета, който имаме сега, но това все пак е най-малко лошият сценарий, ако Червено море стане непрактично“, твърди той.

Досега превозвачите се съпротивляваха на налагането на допълнителни такси за военен риск, с изключение на ZIM, които обявиха намерението си да прилагат такси от 22 ноември между 25 и 100 щатски долара/TEU, в зависимост от сервиза.

Това обаче може да се промени след атаките срещу по-широкия търговски флот. Hapag-Lloyd вече обяви, че ще наложи допълнителна такса за военен риск до 80 щатски долара/TEU от 1 януари от и до Израел.

„Последните атаки, особено от бунтовниците хути, използващи различни кинетични средства, сигнализират за промяна. Тези атаки са все по-често насочени към плавателни съдове с по-малко преки връзки с Израел, както се вижда от инцидента със Софи II, при който липсва ясна връзка с Израел. Тази тенденция отразява „Войната в сянка“ на Израел/Иран от 2021/22 г., когато Иран атакува кораби като M/V Tyndal и прекъсна връзките му с Израел“, каза Андерсън.

В резултат на това Андерсън вярва, че тези атаки „показват ескалиращ риск за по-широкия търговски пазар“, действащ в региона.

„Въпреки че корабите, притежавани от Израел, ще продължат да бъдат с висок риск, всички корабособственици/чартьори вероятно ще се сблъскат с повишени премии в бъдеще в резултат на потенциала за съвкупни загуби на пазара“, заключи Андерсън. И това може да означава, че допълнителните такси за риск от война могат да бъдат въведени по-широко в близко бъдеще.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *