APM Terminals, DP World стартира Zero Emission Port Alliance на COP28

Loading

Два големи оператора на контейнерни пристанища и терминали DP World и APM Terminals обявиха създаването на Zero Emission Port Alliance (ZEPA), стратегическа коалиция, целяща да ускори процеса до нулеви емисии за оборудването за обработка на контейнери (CHE – container handling equipment) в пристанищата.

Двете страни заявиха, че алиансът ще започне дейността си през 2024 г. и отбелязаха, че членството в ZEPA е отворено за всички участници в индустрията, включително оператори на терминали, производители на оригинално оборудване, пристанищни власти и държавни органи.

По време на сесията за обявяване на алианса на COP28, APM Terminals и DP World обясниха, че ZEPA ще работи за увеличаване на приемането на батерийно-електрически CHE в цялата индустрия и ще катализира по-нататъшно намаляване на емисиите в пристанищата.

„За нас е подходящо да стартираме ZEPA на COP28, където се провеждат толкова много важни разговори за постигане на нетно нула. Днешното стартиране е катализатор за колективни действия за декарбонизация в пристанищната индустрия и сигнал към всички наши колеги, че сме сериозни в борбата с изменението на климата“, каза Джак Крейг, глобален технически ръководител в APM Terminals.

Фокусът върху оборудването за обработка на батерии и електрически контейнери (BE-CHE) се основава на изследване, публикувано в бяла книга през октомври 2023 г., поръчано съвместно от двете компании.

Констатациите показват, че BE-CHE може да стане толкова или по-конкурентен от дизеловия CHE, тъй като стане по-достъпен, привлекателен и достъпен. Моментът, в който това ще се случи, може да настъпи през следващите 2-8 години, но само с целенасочени колективни действия от цялата пристанищна екосистема, според изявление.

Работата на ZEPA се фокусира върху четири ключови цели на работния поток:

  • Насърчаване на увеличаване на производствения капацитет на BE-CHE от производителите и намаляване на разходите за продукта
  • Намаляване разходите за батерии и решения за зареждане, опростено внедряване и увеличаване на оперативната съвместимост на оборудването
  • Проверяване, че терминалните оператори и мрежовата инфраструктура са готови за BE-CHE & брегово захранване
  • Създаване на по-добри условия за внедряване на флотилии с нулеви емисии и помагане за ускоряване на приемането на CHE с нулеви емисии
  • Двама оператора казаха, че чрез членството си потенциалните членове на ZEPA ще ускорят наличността на достъпни BE-CHE и ще се възползват от предимствата, получени от това да имат място на масата в това колективно действие в цялата индустрия.

Въпреки това ключовите констатации ще бъдат достъпни за цялата индустрия, а не само за членовете на ZEPA, според изявлението.

Tiemen Meester, главен оперативен директор на пристанищата и терминалите в DP World, коментира: „Необходими са колективни действия в цялата индустрия, за да се постигне достъпна и атрактивна електрическа CHE на батерии, която може да се използва в световен мащаб. Алиансът на портовете с нулеви емисии е насочена към резултати коалиция с ясен фокус, настройка за подкрепа и предоставяне на осезаеми краткосрочни действия. Наистина вярвам, че сме способни да стимулираме промяната, необходима за осъществяване на електрифицирането на пристанището.”

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *