Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Главните изпълнителни директори (CEO) на големите глобални корабни компании издадоха съвместна декларация на COP 28, призовавайки за крайна дата за новопостроени корабни двигатели, захранвани само с изкопаеми горива, и призовават Международната морска организация (IMO) да създаде регулаторни условия за ускоряване на прехода към зелени горива.
Единственият реалистичен начин, според главните изпълнителни директори, за постигане на целите на IMO за 2030 г., 2040 г. и нулеви парникови газове (ПГ) до 2050 г. е преходът от изкопаеми към зелени горива в мащаб и с темпове.
Винсент Клерк, главен изпълнителен директор на Maersk, вярва, че важна следваща стъпка към зеления преход на корабоплаването е въвеждането на регулаторни условия, които ще увеличат максимално намаляването на емисиите на парникови газове на инвестиран долар.
„Това включва ефективен механизъм за ценообразуване, за да се затвори разликата между изкопаемите и зелените горива и да се гарантира, че зеленият избор е по-лесен за нашите клиенти и потребители в световен мащаб“, каза той.
Лидерите на MSC, Maersk, Hapag-Lloyd, CMA CGM и Wallenius Wilhelmsen са убедени, че по-тясното сътрудничество с регулаторите на IMO ще доведе до ефективни и конкретни политически мерки, необходими за подпомагане на инвестициите в морското корабоплаване и неговите спомагателни индустрии, които ще позволят декарбонизацията да се случи на необходимото темпо.
Сорен Тофт, главен изпълнителен директор на MSC, коментира: „Подкрепата на правителствата по света ще бъде основен елемент за постигане на нашата обща цел и сред тези усилия искаме да видим край на доставката на кораби, които могат да работят само с изкопаеми горива. пълната подкрепа от други заинтересовани страни, особено от доставчиците на енергия, ще бъде изключително трудно да се постигнат тези цели – никой не може да направи това сам. Днес изглежда, че сме една крачка по-близо в това отношение, но конкретни доставки на алтернативни горива и световно признати парникови газове ценообразуването е от съществено значение за постигане на нашите цели.”
Съвместната декларация на главните изпълнителни директори призовава за установяването на четири регулаторни „крайъгълни камъка“:
Крайна дата за ново строителство на кораби, работещи само с изкопаеми горива, и ясен график на стандарта за интензитет на парникови газове, който да вдъхне доверие на инвестициите, както за нови кораби, така и за инфраструктурата за доставка на гориво, необходима за ускоряване на енергийния преход.
Ефективен механизъм за ценообразуване на парникови газове, който да направи зеленото гориво конкурентно с черното гориво по време на преходната фаза, когато се използват и двете. Това може да стане чрез разпределяне на премията за зелените горива между всички използвани изкопаеми горива. При ниски първоначални обеми зелени горива всякакви инфлационни ефекти са сведени до минимум. Механизмът трябва също така да включва нарастващ регулаторен стимул за постигане на по-дълбоко намаляване на емисиите. Освен това, освен покриването на „таксата за зелен баланс“, приходите, генерирани от механизма, трябва да отиват във фонд за научноизследователска и развойна дейност и за инвестиции в развиващите се страни, за да се гарантира справедлив преход, който не изоставя никого.
Опция за обединяване на корабособственици за спазване на регулаторните изисквания за парникови газове, при която ефективността на група кораби може да се отчита вместо само тази на отделни кораби, като се гарантира, че инвестициите се правят там, където се постига най-голямо намаляване на парниковите газове и по този начин се ускорява декарбонизацията в целия глобален флот.
Регулаторна база за емисии от кладенец до пробуждане или жизнен цикъл на парникови газове за привеждане на инвестиционните решения в съответствие с интересите на климата и намаляване на риска от блокирани активи.
Ролф Хабен Янсен, главен изпълнителен директор на Hapag-Lloyd, заяви: „Вярваме, че регулаторната рамка и ясните цели са от решаващо значение за ускоряване на въвеждането на алтернативни горива и намаляване на нашия въглероден отпечатък.“