Пълненето на по-големи кораби е предизвикателството за ZIM

Loading

Базираната в Израел ZIM Integrated Shipping Lines има за цел да запълни своите нови кораби, които ще заменят скъпия чартърен тонаж с подобно скъпи чартърни кораби, които са 50% по-големи кораби през 2024 г.

Компанията ще освободи пет кораба на собствениците тази година и още 34 следващата година, за да бъдат заменени с други 39 по-големи кораба, влизащи във флота през следващата година.

EVP и финансов директор на ZIM Шавие Дестриау каза пред Container News, че чартърните разходи на компанията няма да намалеят в резултат на поемането на новите кораби, но тъй като общият капацитет е по-голям, цената на TEU ще намалее.

„Като цяло капацитетът, който оперираме, ще нарасне през следващата година, това беше избор, защото трябваше да имаме правилния размер на кораби, за да отговорим на пазара с който се конкурираме. Не предполагам, че разходите ни за чартър ще намалеят, но ако успеем да напълним тези по-големи кораби, предизвикателството за нас в бъдеще е да спечелим пазарен дял или да навлезем на нови пазари“, обясни Дестриау.

Според последните данни на Alphaliner ZIM управлява 138 кораба, осем притежавани, а останалите са наети. Още 39 кораба са поръчани, като всички освен три трябва да бъдат доставени до края на следващата година.

Дестриау посочи, че в момента компанията управлява шест кораба от 15 000 TEU, като още четири ще бъдат доставени следващия месец и следващата година. Те ще заменят 10 000 TEU единици.

„Разходите за експлоатация на кораб с втечнен природен газ от 15 000 TEU са същите като за експлоатация на кораб от 10 000 TEU, така че за същата цена имаме 50% увеличение на потенциалния прием на оборудване. Така че, ако напълним този кораб, ние получаваме предимствата на по-ниските разходи“, твърди Дестриау.

Според ZIM, тя е променила мнението си тази година, измествайки очакванията си от подем в края на тази година към приемане, че „2024 ще бъде година на предизвикателство“ процентът ще бъде подобен.

„Ние вярваме, че 2025 г. ще бъде различна, на първо място, ще извлечем пълната полза от нашите намаления на разходите с нови кораби и ще предадем отново скъпия си тонаж, така че нашата структура на разходите, независимо какво прави пазарът, ще продължи да се подобрява тримесечие след това тримесечие и ако приемем, че лихвите се възстановят през 2025 г., има място за оптимизъм“, твърди Дестриау.

Попитан за потока от нови мощности, които ще бъдат доставени и които някои анализатори смятат, че ще ударят нивата до следващите четири години, Дестриау каза, че трябва да има подем в бракуването на тонажа, което трябва да се отчете с натиск от страна на регулатора .

Дарън Уейди, анализатор в холандската консултантска компания Dynamar, каза: „От началото на 2012 г. до края на 2020 г. ZIM беше възхитително дисциплиниран в контролирането на своя флот. През този период експлоатационният му капацитет е средно над 330 000 TEU с колебания от двете страни на това; не беше така, че флотът се разширяваше последователно. Най-високата точка през този период беше само 405 000 TEU, като това беше достигнато през Q3 на 2018 г.

Уейди добави: „Въпреки това, от 2021 г. капацитетът на флота на Zim се е увеличил значително. Той достигна средно 481 000 TEU, +45% спрямо средното за 2012-20 г., като връх над 600 000 TEU беше достигнат през третото тримесечие на 2023 г., което е ръст от близо 50% спрямо еквивалента на 2012-20 г.“

По-рано този месец ZIM отчете оперативна загуба за третото тримесечие на над 2,2 милиарда щатски долара, включително счетоводно обезценка и постоянно намаление на стойността на активите на компанията.

Обемите на ZIM се увеличиха леко от 842 000 TEU през третото тримесечие на миналата година до 867 000 TEU, но средните ставки за TEU паднаха до $1139, спад от 66% на годишна база.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *