Cпедиторите имат право да „внимават“ с връзките CMA-Ceva

Loading

Новината, че Flexport е сключила сделка с канадската WestJet Cargo за зареждане на своите наети самолети от САЩ до Азия, отново насочи вниманието към близките отношения между превозвачи и спедитори, които изключват други.

Един северноамерикански източник отбеляза, че сделката, според която канадските товари се доставят в САЩ от WestJet и след това се транспортират до Азия от Flexport, е „отчуждила повечето големи спедитори“.

Но може би тревожна за спедитори и корабни линии е връзката между CMA CGM и нейното дъщерно дружество Ceva, според източник от CMA CGM Group.

Спедиторите определено трябва да бъдат предпазливи, опасенията им са напълно основателни“, предупреди източникът.

„Казано е на Ceva да информира другите корабни линии, че има вътрешна политика за даване на не повече от 20% от обема на CMA за всяка конкретна търговия. Това е невярно“, твърди източникът.

„Като цяло групата CMA има повече от 50% от обема на Ceva, а при някои сделки той е много по-висок. В настоящите пазарни условия, когато превозвачите се нуждаят от обем, CMA изисква Ceva да го поддържа над другите превозвачи. Вярваме, че има изпратени вътрешни имейли, за да се гарантира, че обемите са пренасочени към CMA от други оператори.“

Източникът също така твърди, че групата може да споделя договорни данни на други спедитори с Ceva, за да й помогне да защити акаунти, като в даден момент се твърди, че хора са били наети за кръстосани продажби в рамките на групата.

„Тези роли за кръстосани продажби до голяма степен бяха премахнати по целия свят наскоро, но това вероятно се дължи просто на намаляване на разходите“, твърди източникът.

Друг независим спедитор от среден размер каза на The Loadstar: „Да, това е добре известно на пазара. Те [CMA CGM] се опитват да изглеждат неутрални, но всеки знае какво правят.“ Той добави, че неговата компания не използва CMA като резултат.

Източникът на CMA твърди, че понякога превозвачът е отнемал пространството, разпределено от други спедитори, и го е давал на Ceva, за да помогне за увеличаване на обемите, и че Ceva е споделяла тарифите на други превозвачи с CMA.

Източникът добави: „При сделки като САЩ статистиката се публикува, така че превозвачите в много случаи са добре запознати с истината.“

Отношенията на спедиторите с CMA CGM може да се обтегнат допълнително, след като интегрира Bolloré, което изглежда ще бъде отложено до първото тримесечие на следващата година.

CMA CGM е потърсен за коментар.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *