Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Френската консултантска компания Alphaliner заяви днес, че 20% от глобалната флотилия от кораби е на възраст над 20 години.
Смята се, че 1200 кораба от активния флот от 5890 кораба са на възраст най-малко 20 години и това включва около 2,9 милиона TEU.
Много от тези по-стари кораби са сравнително малки, като само 314 кораба имат капацитет от 3000 TEU и повече, докато 886 кораба имат капацитет под 3000 TEU.
Смята се, че MSC е най-големият собственик на по-стари контейнеровози. Базираният в Женева оператор в момента притежава 212 кораба от 718 000 TEUs, близо 25% от съществуващите кораби, които са на възраст 20 години и повече.
Alphaliner отбеляза: „Забележително е, че 145 от 330-те линейни кораба втора употреба, които MSC закупи, откакто започна историческа покупка през август 2020 г., са контейнеровози на 20 години и повече.“
Този месец MSC закупи построения през 2003 г. 6976 TEU MSC Magnitude VII (бивш Northern Magnitude) от Norddeutsche Reederei.
Maersk Line е вторият по големина собственик на по-стар тонаж, с 48 кораба в тази възрастова група, следван от Evergreen (36 единици), индонезийският превозвач Tanto Intim Line (23) и Hapag-Lloyd (20).
Що се отнася до първият по големина собственик, Global Ship Lease е неоперативният такъв с най-голям брой по-стари кораби, с 25 кораба на възраст над 20 години, следван от Costamare, Conbulk и Danaos с по 15 кораба.
Като се има предвид значителният брой по-стари кораби в съществуващия флот, трябва да има голям потенциал за скрап.
Въпреки това, Alphaliner заяви, че много от тези кораби, които са в прилично състояние, могат да продължат да търгуват на пазари, където няма почти никаква замяна.
Очаква се доставките за нови кораби да достигнат 2,4 милиона TEU през тази година, 3 милиона TEU през 2024 г. и близо 2 милиона TEU през 2025 г., в сравнение с 1 милион TEUs нови мощности, доставяни средно всяка година през последното десетилетие.
Като такова, бракуването на по-стари кораби ще трябва да бъде много по-амбициозно, за да има някакво осезаемо въздействие върху бързо нарастващия свръхкапацитет, заключи Alphaliner.