Не толкова празничен сезон за спедиторите

Loading

Коледа пристига, но не и за американските спедитори, които видяха срив на обемите и търсенето и перспектива за много нещастна Нова година.

Според анализатора Джон Монро спедиторите страдат, защото потребителите не харчат и все още повишените запаси означават, че 2023 г. не е благоприятна за връщане към „нормалността“ на търсенето преди Covid.

Монро допълни, че индустрията а е навлязла в „никога нормален“ период и счита това за подходящо описание на текущия пазар.

„Цените се върнаха към времето преди Covid, както и обемът, но по-малко сезонни стоки се поръчват във фабриките и това оказва сериозно въздействие върху спедиторите, които извършват транстихоокеанските сделки. Тъй като обемът и цените са на дъното, има малко пари, които да бъдат направени от NVOCC общността“, каза той, обяснявайки неуспеха на обемите в пиковия сезон да се материализират.

Според опита на Монро повечето спедитори са забелязали спад в обемите с повече от 30% през тази година, като маржовете също са паднали до около 50 щатски долара на контейнер.

Тези маржове са подложени на натиск от липсата на търсене на товари и добавената тежест на нарастващите макроикономически разходи, включително инфлационен натиск и разходи за труд.

Повишените разходи, свързани с това, че потребителите харчат повече за промени в начина на живот и услуги, означават, че търговците на дребно са възприели много консервативен подход към възстановяването на запасите.

В резултат на това той твърди: „Току-що навлязохме в четвъртото тримесечие на годината и най-вероятно ще завършим годината без пиков сезон. Обикновено търговците на дребно се борят да получат поръчки на кораби преди фестивала в средата на есента. Тази година това не се случи“.

Въпреки това Монро вярва, че най-големият принос за невдъхновяващия обем през октомври е липсата на изоставане преди ваканцията в началото на октомври в Китай.

Междувременно Джон МакКаун от Blue Alpha Capital съобщи, че 10-те най-големи американски пристанища са отбелязали 0,04% увеличение на обемите през септември, слагайки край на серия от 14 месеца на спад и представлявайки значително увеличение спрямо данните от август, които отбелязаха спад от 13,9%.

Според МакКаун скоковете в обема преди пандемията са допринесли за статистическия спад. „Сега се връщаме към промените от година на година, които са по-фундаментално движени от основната икономическа дейност“, каза той.

Пристанищата на Западния бряг се възползваха от връщането на товари от пристанищата на Източното и крайбрежието на Персийския залив, по-специално пристанище Такома отчете повече от 31% увеличение спрямо месеца, докато терминалите на Западното крайбрежие отбелязаха увеличение на обема от 16,7% като цяло. Това контрастира с източното крайбрежие и пристанищата на Персийския залив, които отбелязаха спад от 13,4% през септември.

Възстановяването на пристанищата на Западния бряг беше най-голямото увеличение на обемите за 27 месеца, докато пристанищата на Изток и Персийския залив двуцифрен спад от май до юли тази година от близо 20% на месец, като спадът от 4,8% през май е единственото изключение.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *