Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Тъй като ни делят около три месеца от прилагането на въглеродното данъчно облагане (ETS) в Европейския съюз (ЕС) и всички са съгласни, че това ще бъде висока цена, съществува значителна несигурност по отношение на точната цена.
В момента само два превозвача, Maersk и Hapag-Lloyd, обявиха през последните седмици индикации за тези предстоящи допълнителни такси.
„Има много методологични проблеми в това как да се изчисли цената на ETS на контейнер, като се има предвид как регулаторите на ЕС са преценили да дефинират ETS и поради предизвикателствата как да се разпредели това на ниво TEU“, казват от Sea-Intelligence анализаторите и добавят, че „превозвачите са възпрепятствани по закон да се споразумеят за обща формула за допълнителни такси, което ще доведе до несъответствие между превозвачите“.
Новите данни, представени от двете европейски компании за превозвачи са само предварителни индикации, тъй като те ще подадат твърди данни само един месец преди прилагането.
„Освен това емисиите, направени през 2024 г., ще трябва да бъдат отчетени и платени през септември 2025 г. Въпреки това, за да покрие разходите през септември 2025 г., превозвачът ще трябва да начисли премия, без да знае каква ще е действителната цена, обяснява Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на Sea-Intelligence, датска фирма за анализ на морски данни.
„Не е изненадващо, че има много големи разлики в допълнителната такса ETS между двата превозвача“, посочи Мърфи, който добави, че „дори като погледнем относителните им нива, не се очертава модел, като за Северна Европа, дори на база двупосочно пътуване, Hapag-Lloyd посочва допълнителна такса ETS която е доста по-ниска от Maersk, докато за средиземноморската търговия е обратното.”
Мърфи каза: „Ние по никакъв начин не критикуваме двата превозвача; те трябва да бъдат похвалени поне за това, че осигуряват началото на прозрачността на разходите на ETS. Това, което илюстрира, е, че ще бъде невероятно трудно за изпращачите да получат добър преглед на това предстоящи разходи по ETS.”