Гръцките корабособственици проучват възможността за ядрена енергия за новостроящи се кораби

Loading

Гръцките корабособственици са направили подробни проучвания за разработването както на танкери с ядрено захранване, така и на кораби за насипни товари, в близкото минало, като някои отчитат потенциала на горивото да отговаря на строги нови разпоредби.

Добре позициониран източник, който говори при условие за анонимност, каза пред Container News, че редица гръцки собственици са проучвали възможностите за инсталиране на ядрена енергия на новостроящи се кораби, като някои дискусии навлизат в много подробни съображения.

Нито един кораб с ядрен двигател не е на път да бъде поръчан, но нивото на детайлност в дискусиите показва, че собствениците също не са отхвърлили възможностите, каза източникът.

Собствениците търсят решения за това, което разбират, че е неотложен проблем, свързан с изменението на климата, и разбират необходимостта от регулации, каза източникът.

Той продължи с думите: „Това, което гръцките собственици не харесват, са хората, които се опитват да ги убедят в [технологични] решения, които не са зрели.”

Той посочи захранването с амоняк като една такава технология, която е много скъпа технология, но всъщност все още не съществува. Въпреки това Euronav поръча първия VLCC с амоняк и двойно гориво и каза, че някои собственици също са се интересували от метанол.

„Изграждането на метанолови кораби е добре, те вече съществуват, но зеленият метанол е много скъп и гръцките собственици не могат да плащат толкова високи цени за екологични горива“, каза източникът.

Той добави, че гърците не са в състояние да плащат въглероден данък, който би привел цената на зелените горива в съответствие с конвенционалните горива днес.

„Това, за което гърците са наистина загрижени, са следващите стъпки, така че те предпочитат да изчакат и да видят какво ще се случи, но ще продължат да поръчват кораби с конвенционален двигател, докато има повече сигурност на пазара.“

В защита на собствениците на гръцките танкери и кораби за насипни товари, той каза, че тези кораби не са като контейнеровозите, които работят по график, знаейки кои пристанища ще посещават и със знанието, че ще посещават тези пристанища редовно.

Корабът за насипни товари никога няма да знае на кои пристанища ще бъде възложено да натовари товара и къде да го разтовари, така че ако имате кораб, задвижван с метанол, без инфраструктура за обслужване на този кораб, ще има големи проблеми.

„В този смисъл за собствениците и операторите на контейнеровози е по-лесно да разработват и използват нисковъглеродни горива в сравнение с други сектори на корабоплаването.

Друг източник от дизайна на плавателния съд каза, че по-малките кораби за насипни товари, от Kamsarmaxes надолу, са по-трудни за декарбонизация, защото няма достатъчно място на борда, за да се побере технологията, изисквана от горива с ниски или нулеви въглеродни емисии.

Ето защо много гръцки собственици гледат сериозно на напредъка в улавянето и съхранението на въглерод (CCS), за да им помогнат да преодолеят много предизвикателства, пред които са изправени, за да декарбонизират навреме.

Въпреки че не е имало пробив в „маринизирането“ на CCS технологията, има очаквания, че пробивът е неизбежен, тъй като наземните технологии вече съществуват.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *