Капацитетът на контейнеровозите расте с най-бързите темпове в историята

Loading

Почти по един контейнеровоз е планиран да се доставя ежедневно до края на годината, това предопредиха брокерите от Braemar тази седмица. Остава трудно да се предвиди откъде трябва да идва търсенето, за да се преодолее настоящата ситуация с предлагането.

Според анализ на базираната в Азия консултантска компания Linerlytica, темпът на растеж в момента е най-бързият в историята – и се очаква да продължи през следващите две години, като гледката на новопостроените контейнеровози, които са принудени да не работят, ще стане нещо обичайно.

Глобалният контейнерен капацитет нараства със среден темп от над 190 000 TEU на месец от април, след отчитане на доставките на нови кораби и надграждането на капацитета и приспадане на бракувания капацитет и други заличавания. През последните 30 дни са доставени кораби с общ капацитет от 212 099 TEU.

„В сравнение със скока на растеж през 2006-2008 г. и 2014-2015 г., когато средният месечен темп на растеж беше само 120 000 TEU на месец, сегашният взрив ще представлява значително предизвикателство за способността на превозвачите да управляват излишното предлагане на кораби,“ Linerlytica предупреди в последния си седмичен доклад. Темповете на бракуване на кораби остават под 10 000 TEU на месец.

В исторически план световният контейнерен флот нараства с приблизително 1 милион TEU годишно през последното десетилетие. Доставките за цялата година през 2023 г. обаче се очаква да достигнат 2,2 милиона TEU, което също ще бъде нов годишен рекорд за доставки, надминавайки предишния връх от 1,7 милиона TEU, доставен през 2015 г.

Тази нова висока оценка за доставки на кораби ще бъде незабавно нарушена през 2024 г., когато Alphaliner прогнозира, че ще влязат в експлоатация още 391 кораба с капацитет от почти 3 милиона teu.

Гигантските новопостроени са принудени да бездействат преди първото си пътуване месеци наред.

С размери 399,9 дълъг, гигантският 24 346 TEU MSC Micol трябваше да започне първото си плаване следващия месец от Шанхай до Европа, след като беше доставен от китайската Yangzijiang Shipbuilding, част от рекордната книга с поръчки от 1,5 милиона TEU, доставяна на Mediterranean Shipping Co (MSC). през следващите няколко години. Alphaliner съобщи по-рано този месец, че корабът ще отпътува на 4 януари.

„Свръхкапацитетът продължава да се влошава, поради непрекъснатото инжектиране на новоизграждащи се капацитети от всякакъв размер“, предупреди Alphaliner в скорошен седмичен доклад, добавяйки: „Превозвачите се опитват да се справят с тези проблеми чрез затваряне на услуги, намаляване на флота, бавно движение и празни плавания, но това не е достатъчно.”

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *