CMA CGM, COSCO, Maersk, ONE се регистрират за транстихоокеански зелен коридор

Loading

Партньорство между пристанища, превозвачи и товародатели планира зелен коридор за корабоплаване, който ще ускори намаляването на емисиите по един от най-натоварените маршрути за контейнерни превози в света през Тихия океан.

Като част от историческия план, партньорите превозвачи ще започнат да разполагат кораби с намален или нулев жизнен цикъл на въглеродни емисии по коридора до 2025 г. и ще работят заедно, за да демонстрират до 2030 г. осъществимостта на разполагането на първите в света контейнерни кораби с нулев жизнен цикъл на въглеродни емисии.

Партньорството се състои от пристанищата на Лос Анджелис, Лонг Бийч и Шанхай, докато партньорите превозвачи включват CMA CGM, COSCO Shipping Lines, Maersk и ONE. Сред основните партньори са Шанхайската международна пристанищна група, Китайското класификационно общество и Центърът за сътрудничество в морските технологии на Азия.

Планът е първият по рода си и е разработен с подкрепата на C40 Cities – глобална мрежа от близо 100 кметове на водещи градове в света, обединени в действия за справяне с климатичната криза.

Участниците в Партньорството за зелен корабен коридор ще предприемат стъпки за намаляване на въглеродните емисии и емисиите на вредни замърсители, оказващи влияние върху качеството на въздуха, чрез методи като разширяване на използването на брегова енергия и подкрепа за развитието на чиста инфраструктура за морско гориво.

Партньорите собственици на товари са си поставили цели да сключат договор с превозвачите за използване на транспортни услуги с въглеродни емисии с нулев жизнен цикъл и за измерване на напредъка към декарбонизация, всички партньори ще разработят показатели за проследяване на напредъка на декарбонизацията.

„Този транстихоокеански зелен коридор ще бъде модел за глобалното сътрудничество, необходимо за ускоряване на промяната в цялата морска индустрия. Този коридор ще помогне за намаляване на емисиите в средата на океана, като същевременно продължи работата, която сме извършили за намаляване на емисиите в нашите пристанища“, каза Джийн Серока, изпълнителен директор на пристанището на Лос Анджелис.

„Новите и иновативни корабни технологии, повишената наличност на устойчиви горива и по-добрите практики, създадени чрез този зелен коридор, също ще повлияят на прехода на обществото към по-чисто бъдеще далеч отвъд районите, обслужвани от нашите пристанища“, каза Марио Кордеро, главен изпълнителен директор на пристанище Лонг Бийч.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *