CMA CGM и Maersk влизат в партньорство за декарбонизация

Loading

Две от най-големите компании за контейнерни превози, Maersk и CMA CGM, решиха да си сътрудничат по инициативи за декарбонизация. И двата океански превозвача вярват, че съвместната работа може да помогне за ускоряване на зеления преход в корабоплаването.

CMA CGM и Maersk са установили за цел нулева мрежа за своите корабни бизнеси, открили са мащабируеми технологии, които могат да окажат влияние през това десетилетие и вече са предприели стъпки за насърчаване на морската декарбонизация.

Освен това и двете компании инвестират в нови екологични плавателни съдове. Maersk направи поръчка за кораби, които могат да работят с био/е-метанол, докато френската корабна линия направи поръчки за кораби, задвижвани с втечнен природен газ, които също могат да работят с био/е-метан, новият екологичен еквивалент на настоящия LNG, тъй като както и съдове, които могат да работят с био/е-метанол.

„Чрез комбиниране на ноу-хау и експертиза на двама лидери в корабоплаването, ние ще ускорим разработването на нови решения и технологии, позволявайки на нашата индустрия да постигне своите цели за намаляване на CO2. Очакваме с нетърпение да се присъединят други компании“, коментира Родолф Сааде, председател и главен изпълнителен директор на CMA CGM Group.

Докато тези два горивни потока изглеждат най-зрелите сред настоящите варианти, и двете фирми очакват, че бъдещият горивен микс на корабоплаването ще включва други потоци, които ще бъдат разработени през следващите няколко години.

По-конкретно, Maersk и CMA CGM ще работят заедно за разработване на използването на алтернативни по-екологични горива за задвижване на контейнеровози, а именно:

  • Разработване на високи стандарти за алтернативни устойчиви, зелени горива – включително анализ на пълния жизнен цикъл и свързаните парникови газове – и подпомагане на определянето на рамката за масово производство на зелен метан и зелен метанол.
  • Разработване и поддържане на стандарти за експлоатация на съдове за екологичен метанол по отношение на безопасността и бункерирането, както и ускоряване на готовността на пристанището за бункериране и доставка на био/е-метанол в ключови пристанища по света.
  • Продължаване на съвместното проучване на научноизследователска и развойна дейност на други компоненти на решението за нулево потребление като нови алтернативни горива, като амоняк, или иновационна технология за нашите кораби.
  • Освен това двата корабни гиганта се съгласиха с основната роля на регулирането за осигуряване на декарбонизацията на сектора. И двете компании приветстваха резултата от неотдавнашния Комитет за опазване на морската среда на Международната морска организация, по време на който беше приета стратегията на ММО за 2023 г. за намаляване на емисиите на парникови газове от кораби, със засилени цели за справяне с вредните емисии.

Maersk и CMA CGM заявиха, че остават ангажирани със съвместното застъпничество и насърчаване на държавите-членки на IMO да приемат амбициозни мерки в преследването на най-високите постижими цели.

„Радваме се, че имаме съюзник в CMA CGM и това е доказателство, че когато се обединихме чрез решителни усилия и партньорства, се очертава осезаем и оптимистичен път към устойчиво бъдеще“, каза Винсент Клерк, главен изпълнителен директор на датската корабна компания.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *