Laura Maersk бележи новата ера на метанола в корабоплаването

Loading

Днес е важен ден по пътя на декарбонизацията на Maersk. Урсула фон дер Лайен, президент на Европейската комисия, е в Копенхаген за наименуването на Laura Maersk, първият от поредица задвижвани с метанол кораби, с които Maersk е сключил договор за изграждане в Южна Корея.

В датската столица присъства и Грег Долан, главен изпълнителен директор на Methanol Institute, който коментира, че днешната церемония по наименуването служи като демонстрация, че корабната индустрия възприема метанола като устойчиво гориво, подходящо за енергийния преход и позиционирано за бъдещето.

2100 TEU Laura Maersk е построена в Hyundai Mipo Dockyard. Тя ще обслужва търговията в Балтийския регион.

Наясно с нарастващото търсене на метанол – не само в корабоплаването, но и от други индустрии – Maersk засили глобалния си достъп до горивото.

C2X, нова, независима компания, целяща да изгради, притежава и управлява активи за производство на зелен метанол в мащаб, беше представена днес. C2X се подкрепя от A.P. Moller Holding и планира да има годишен производствен капацитет от повече от 3 милиона тона до 2030 г. Той разглежда проекти за зелен метанол в близост до Суецкия канал в Египет, пристанището Huelva в Испания и САЩ, Индия, и Австралия.

„Замяната на съществуващата употреба на изкопаем метанол със зелен метанол, както и посрещането на нарастващото търсене от използването на зелен метанол като гориво, изисква стъпка промяна в глобалния производствен капацитет на неизкопаем метанол“, A.P. Moller Holding, инвестиция на Maersk arm, се казва в съобщение днес.

Към 2050 г. годишното търсене на метанол може да се утрои до около 300 милиона тона, според прогнозите на Maersk.

„Има належащо екологично изискване за мащабиране на производството на зелен метанол. C2X е основана, за да позволи енергийния преход в няколко трудни за намаляване индустрии, включително пластмаси, лепила, текстил и горива. Радвам се да видя талантливия екип, който се присъедини към C2X, както и силния интерес от страна на партньори и потенциални клиенти да подкрепят важната цел и развитие на начинанието“, каза Робърт Угла, главен изпълнителен директор на A.P. Moller Holding.

C2X е мажоритарен собственик на A.P. Moller Holding с A.P. Moller-Maersk като 20% акционер.

В свързани новини доставчикът на метанол със седалище в Амстердам OCI Global, който осигури гориво за първото пътуване на Laura Maersk от Азия до Европа, разкри планове за удвояване на капацитета си за зелен метанол в САЩ до приблизително 400 000 метрични тона годишно.

OCI прогнозира ръст на пазара на зелен метанол с нарастващо търсене от повече от 6 милиона тона до 2028 г., поради приемането на зелен метанол като гориво за корабоплаване, въз основа на 225-те съда за метанол с двойно гориво, които сега са поръчани.

Проактивната позиция на Maersk за инвестиране и осигуряване на глобален достъп до метанол – сега широко разглеждан като алтернативно гориво за корабоплаването за 2020 г. – идва в момент, в който корабоплаването се разраства, за да осъзнае, че не всеки ще може да купи ценната течност, както и други бъдещи горива.

Класовото общество DNV предупреди миналата седмица, че за да отговори на очакваното търсене от 17 милиона тона петролен еквивалент годишно до 2030 г., морският сектор трябва да има достъп до 30-40% от прогнозираното световно въглеродно-неутрално снабдяване с гориво.

Аплодирайки церемонията по именуване на водещия в индустрията кораб на Maersk днес, Андрю Крейг-Бенет, водещ колумнист на Splash, написа: Maersk трябва да бъде похвален, защото зад този кораб има още 24 планирани и поръчани горелки за зелен метанол. Прави правилното нещо и показва всички останали. Но за всеки Maersk ще има 20 собственика, които мислят как да избегнат новите разпоредби.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *