Опасенията относно броя на персонала застрашават потенциалната покупка на DSV от DB Schenker – анализатор

Loading

След последните три големи придобивания – UTi, Panalpina и Agility – DSV уволни около 45% от новите служители, тъй като бизнесите бяха интегрирани – стратегия, която може да попречи на потенциалното придобиване на притежавания от Deutsche Bahn DB Schenker, според анализ на Bernstein.

„DSV е логичният купувач на DB Schenker; струва най-много за тях и те трябва да могат да платят най-много за него. Рискът при изпълнението е ограничен, с дългогодишен топ екип, който е усвоил интеграцията“, отбеляза Тобиас Фром, старши научен сътрудник в компанията.

„Инвеститорите обаче все още не могат да заложат на сделка. Германските политици може да се противопоставят на продажба на компания, която обикновено губи 45% от увеличението на персонала през 18-те месеца след сделката. И остава външен шанс DHL или частните пари да наддадат повече. Придобиването на DSV е нашият основен случай, но не е сигурно.”

DSV каза пред The Loadstar, че компанията оспорва 45% на съкращенията, но при поискана точна цифра, изпълнителният директор отговори: „Ние не го разкриваме това, но цялата предпоставка на частта [анализът на Бернщайн] е грешна .

“Компаниите, които придобиваме, нямат същата дивизионна структура като DSV. Следователно ние включваме бизнес единици в отделите, към които смятаме, че принадлежат, и ги преместваме между отделите, когато научаваме повече за услугите в съответните бизнес единици.”

Независимо от това, съкращенията на персонала остават основна част от анализа на Bernstein, както беше и с последните изследвания на Loadstar Premium.

„DSV последователно преследва преобразуващи сделки; предприятия около половината от неговия размер, с рентабилност доста под собствените нива на DSV. Следователно потенциалните печалби от увеличаване на маржовете са големи“, каза Бърнщайн. „Извън закупения транспорт, който обикновено се извършва със закъснение, основната разходна позиция за всяка компания с леки активи, включително спедиторите, е трудът.

„Следователно реализацията на синергията е по дефиниция бърз растеж на производителността на труда. В рамките на първите 1,5 години след придобиването, DSV има тенденция да съкрати около 45% от работните места и това със сигурност е нещо, от което германските политици, които гордо се хвалят с подкрепата на силните профсъюзи в страната, са предпазливи.

Добавя се: „DSV е мощна компания за сливания и придобивания и вероятно може да извлече най-голяма стойност от DB Schenker. Въпреки това, книгата за сливания и придобивания на компанията е известна със закриването на работни места – развитие, което нито германското правителство, нито синдикатът на железниците, EVG – най-големият синдикат на DB Schenker – биха искали да чуят.“

В скорошно интервю за германския вестник Tagesspiegel Мартин Буркерт, член на Германската социалдемократическа партия и заместник-председател на EVG и DB, отбеляза: „Две неща са важни за нас – парите трябва да отиват директно в DB и ние се нуждаем от гаранция за заетост за всички работници на DB Schenker. И двете трябва да са на мястото си.“

В DB Schenker работят около 76 600 души по целия свят.

Bernstein вижда френската корабна компания CMA CGM като втория най-вероятен купувач на DB Schenker. За него казва: „Има активите, за да си позволи голяма сделка, с 30 милиарда евро в материални активи (предимно кораби) и 9 милиарда евро нетен дълг (отрицателен финансов нетен дълг). Това ще катапултира Ceva Logistics в компанията на големите, подобни по мащаб на голямата тройка на спедицията.

„Тъй като ръководството има желание да развие бизнеса с леки активи, не можем да ги изключим. Скорошното придобиване на Bolloré обаче може да намали способността им да изпълнят и двете сделки наведнъж.“

Що се отнася до DHL, те твърдят, че не могат да оправдаят толкова висока оценка.

„Съмняваме се, че DHL може да осигури същото ниво на ebit от DB Schenker, както може DSV. Това обаче може да не е всичко, което има значение. Първо, акционерите трябва да се съгласят с тази сделка, а на това не може да се разчита.

„Групата има политически добри връзки в Германия и може да продължи да бъде най-големият спедитор в света: знаменосец на Deutschland AG. Освен това Deutsche Bahn може да се наложи да се задоволи с по-ниска оферта, тъй като германският държавен фонд, KfW, притежава малко над 20% от DHL Group. Всички ще се обърнат към това, което германските политици смятат за най-изгодно. Във всеки случай, дори синергиите да са по-малко, Германия може да запази 20% от тях.

Говорител на Deutsche Bahn каза пред The Loadstar, че предпочита да не коментира анализа на Bernstein.

„През декември 2022 г. на управителния съвет на Deutsche Bahn беше възложено да проучи възможностите за потенциална транзакция на DB Schenker. Този процес на изследване отнема известно време.

„Все още не е взето решение. Освен това няма конкретна целева дата за решение и резултатът от тази проучвателна фаза е напълно открит“, обясни говорителят.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *