MSC наддава за закупуване на 49,9% дял в HHLA

Loading

Перлата в пристанищната корона на Германия е готова за драматична промяна с новината тази сутрин, че Апонте, най-богатата фамилия в Швейцария, има интерес да поеме Hamburger Hafen und Logistik (HHLA).

Контролираната от семейството на Апонте Mediterranean Shipping Co (MSC), собственици на най-голямата контейнерна линия в света, са направили оферта за придобиването на HHLA, включително всичките й задгранични съоръжения.

HHLA е най-добрият пристанищен оператор в Хамбург, като новината излиза точно днес, един ден преди годишната морска конференция на Германия, свикана от федералното правителство и с един горд жител на Хамбург, Клаус-Михаел Кюне, който също дава да се разбере, че има желание да поеме HHLA.

Офертата на MSC ще трябва да бъде одобрена на ниво с изпълнителния борд на HHLA, които заявиха днес, че ще я прегледат и оценят. Публично регистрираната HHLA е мажоритарна собственост на град Хамбург.

Според анализаторите от Alphaliner офертата на MSC се отнася за цялата HHLA, включително нейните филиали за железопътна логистика, нейните терминали в Хамбург и всички активи на контейнерни терминали извън Германия в Талин-Мууга, Одеса и Триест. Офертата е внесена от MSC, а не от неговия пристанищен клон, Terminal Investment Limited.

„Транзакцията може да отбележи повратна точка за пристанището на Хамбург, където обемите бяха в застой повече от десетилетие и където федералната подкрепа за морския и индустриалния сектор беше в най-добрия случай хладка през последните години“, казват от Alphaliner.

Контейнерната производителност на пристанището на Хамбург, най-големият пристанищен град в Германия, спадна с 11,7% до 3,8 млн. TEU през първата половина на 2023 г. Рискува да се изплъзне от топ 20 в класацията на boxport тази година.

Според Alphaliner, MSC са подписали споразумение, съгласно което са се съгласили да допринесат допълнително 1 милион TEU годишно през терминалите на HHLA в Хамбург. Швейцарско-италианската група също така ще премести централния си офис на германските линейни превози от Бремен в Хамбург и ще премести германския център за своите круизни операции от Мюнхен в Хамбург.

По-рано тази година китайската COSCO купи 24,9% дял в контейнерния терминал Tollerort (CTT) на HHLA.

Наясно с потенциала чуждестранни интереси да превземат пристанището, Клаус-Михаел Кюне, който контролира Kuehne + Nagel, както и държи 30% в Hapag-Lloyd, изразява собствения си интерес да поеме контрола над HHLA.

„Ако придобиването на HHLA е осъществимо, би било възможно да включим Hapag-Lloyd или да оставим дела изцяло на Hapag-Lloyd“, каза Кюне пред Frankfurter Allgemeine Zeitung по-рано тази седмица.

В отделно интервю за Hamburger Abendblatt Кюне посочи, че е „загрижен“ за HHLA, който според него се управлява „зле“. Магнатът разкри, че два пъти е предлагал да купи 69% дял, притежаван от град Хамбург.

Очаква се кандидатурата на MSC да бъде водеща тема на тазгодишната Национална морска конференция, организирана от Федералното министерство на икономиката, която ще се проведе в Бремен този четвъртък и петък.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *