Eastern Pacific Shipping поръчва кораби задвижвани с амоняк

Loading

Един от първите в корабоплаването, когато става въпрос за алтернативни горива, базираната в Сингапур компания Eastern Pacific Shipping (EPS) е поръчала шест newcastlemax в Китай, задвижвани с амоняк , според брокери.

Поръчката за три плюс три опционални кораба в Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry идва широко цитирана от множество брокери на около 80 милиона долара на кораб, или общо 480 милиона долара, срещу единици с конвенционално захранване, които са на цена от около 65 милиона долара в Китай, докато метанол версиите с двойно гориво добавят около $10 милиона повече към цената.

Новопостроените трябва да бъдат доставени през 2026 г. и да бъдат оборудвани с неразработени двигатели с двойно гориво от MAN Energy Solutions, които планират да пуснат решението си най-рано до 2025 г.

Диверсифицираният корабособственик, контролиран от Идан Офер, който получи доставката на първия в света двугоривен танкер LNG suezmax през 2022 г., има сделка с холандските OCI и MAN за разработване на двигатели, работещи с метанол и амоняк, за няколко типа кораби, включително двугоривен газовоз, обявен на миналогодишното изложение Posidonia.

Досега поръчките за новопостроени обемисти са направени с опции, готови за амоняк или метанол за бъдещи модернизации, когато горивата станат налични. Единствените изключения, в допълнение към newcastlemax на EPS, са задвижваните с метанол kamsarmax, поръчани от J. Lauritzen и Cargill по-рано тази година.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *