Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Докато ZIM обяви “преструктуриране на своята сервизна мрежа Океания-Азия”, израелският океански превозвач изглежда се оттегля от специфичната търговска лента.
Опитвайки се да предприеме драстични стъпки, за да намали загубите си след второто тримесечие на червено мастило, ZIM реши да покрие лентата Океания-Азия главно чрез закупуване на слотове от MSC.
По-специално, при търговията Югоизточна Азия – Австралия, текущите услуги на ZIM Thailand-Fremantle Express (TFX) и Нова Зеландия до Австралия (N2A) ще бъдат оттеглени и ще бъдат заменени от слотове в услугата Capricorn и New Kiwi на MSC.
Ревизираната услуга Capricorn, която ZIM маркира като ZIM Oceania Express (ZOX), ще има следната ротация на портовете:
Сингапур – Джакарта – Фримантъл – Мелбърн – Напиер – Тауранга – Бризбейн – Танджунг Пелепас – Сингапур
Освен това корабите на актуализираната услуга New Kiwi, която ZIM маркира като ZIM Asia Oceania (ZAO), ще акостират в следните пристанища:
Лаем Чабанг – Сингапур – Танджунг Пелапас – Сингапур – Джакарта – Бризбейн – Сидни – Оукланд – Лителтън – Порт Чалмърс – Бризбейн – Танджунг Пелепас – Сингапур – Лаем Чабанг
Също така съществуващата услуга CAX на ZIM ще бъде заменена от ZAX/Panda. Най-новата услуга ще се извършва както от ZIM, така и от MSC контейнерни кораби. По-специално, израелският океански превозвач ще разположи три, а италианско-швейцарската бокс линия ще разположи четири кораба в новата услуга, всички с контейнерен капацитет от 5000 TEU.
От октомври новият сервиз ще има следната ротация:
Нанша – Хонконг – Янтиен – Бризбейн (1-во обаждане) – Мелбърн – Сидни – Бризбейн (2-ро обаждане) – Пусан – Кингдао – Шанхай – Нингбо – Нанша – Хонг Конг – Янтиен
ZIM изглежда заменя своите три съществуващи сервиза по търговската линия Австралия-Азия със слот чартъри в два на MSC и споразумение за споделяне на кораби за съвместен транспорт. Консултантската компания за корабоплаване Linerlytica заяви, че израелската корабна компания плаща цената за агресивното разширяване по време на бума, подхранван от Covid.
Linerlytica отбелязва, че „неволите на ZIM се влошават от неблагоприятния му търговски микс, като нерентабилните Транстихоокеански и вътрешноазиатски (и Австралия) маршрути представляват съответно 38% и 28% от общия обем на ZIM, докато той не е достатъчно изложен на азиатското Средиземноморие, Атлантическия океан и Латинска Америка, които все още бяха печеливши през второто тримесечие на 2023 г.”
Дани Хофман, изпълнителен вицепрезидент на ZIM в Intra Asia, коментира: „Нашата настояща мрежа от услуги в Океания ще бъде преструктурирана, в сътрудничество с MSC, за да подобрим надеждността и да укрепим нашите предложения за клиенти. Ние се впускаме във вълнуваща нова фаза в нашата услуга в Австралия, повишаване на нивото на предоставяните услуги.”