Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Глобалните корабни органи бяха призовани да се съберат, за да споделят транзитни планове в един от ключовите морск пунктове в света, като служители на Панамския канал предупредиха вчера, че мерките за опазване на водата ще бъдат въведени поне през следващите 10 месеца.
Изправени пред безпрецедентна суша тази година, съчетана с появата на метеорологичния феномен Ел Ниньо, администраторите на Панамския канал намалиха ограниченията за кораби, преминаващи през по-големите шлюзове neopanamax, с 2 м, както и намалиха обема на ежедневните транзити с 20 %, до само 32 кораба на ден. Тези мерки доведоха до значителен брой кораби, които се връщат назад в двата края на канала. Днешният официален общ брой е 129 кораба, спад от пика от 165 по-рано този месец, но все пак с 43% повече от средното.
Заместник-администраторът на канала Иля Еспино каза пред Ройтерс вчера, че ограниченията ще останат в сила поне през следващите 10 месеца, като такива през първата половина на следващата година.
Контейнерните услуги и круизните маршрути са склонни да преминават през канала с дълги предварителни резервации. За груповите сектори е по-скоро ad hoc и с по-кратко предизвестие и именно тук въздействието е по-голямо този месец, където може да не е възможно да се получи предварителна резервация и следователно е необходимо да се присъедините към опашката.
За контейнеровозите, за най-големите кораби, които вероятно ще продължат да имат ограничения за газене, това означава, че около 2500 TEU пространство не може да бъде използвано и следователно максимално използване на главата от 84%. За тези 12 000 TEU+ кораба, пренасочването през Суец би било една от възможностите, които много кораби сега ще разглеждат, като се има предвид официалната позиция от Панама, че ограниченията ще останат.
За по-малките контейнерни кораби, които все още могат да преминат напълно натоварени, връщането в Азия през Суец или Кейп с малко по-дълго разстояние и време е друга опция, която лайнерите ще разгледат, за да намалят общото търсене на Панама, като същевременно заемат капацитет наведнъж където съдбата на контейнерите се възприема широко като намаляваща поне до края на следващата година.
Вече имаше един круизен кораб, който отмени своя зимен панамски сезон. Смяната на маршрутите на контейнерните превозвачи ще бъде наблюдавана внимателно от други сектори, които искат да получат ценни слотове по водния път през следващите месеци.
„Може би сегментите за насипни товари и контейнери като Световния съвет за корабоплаване, INTERTANKO, INTERCARGO и BIMCO заедно с Органа на Панамския канал могат да се обединят, за да планират стратегически как най-добре да използват ограничените ресурси в краткосрочен и средносрочен план. Мисля, че такава междуиндустриална координация и сътрудничество ще бъде за първи път“, предложи Анди Лейн, партньор в консултантската компания за корабоплаване CTI Consultancy.
Ситуацията в канала няма забележим повдигащ ефект върху цените на спот контейнерите през последните две седмици. Седмичният World Container Index на Drewry, публикуван вчера, показа, че цените от Шанхай до Ню Йорк са намалели със 120 долара за FEU.
Въпреки това, това може да се промени скоро, твърди Нилс Расмусен, главен анализатор на корабоплаването в BIMCO, в разговор със Splash днес.
„Колкото по-дълго продължава ситуацията, толкова по-големи са шансовете за по-нататъшно увеличение на цените на товарите и вероятността спедиторите да започнат да отклоняват товара обратно към пристанищата на западното крайбрежие на САЩ и да използват железопътен транспорт, за да доставят товара до крайната му дестинация“, каза Расмусен, подчертавайки че трудното положение в Централна Америка е малко вероятно да повлияе на глобалните вериги за доставки, тъй като се очаква търговията с контейнери да продължи да страда от излишния капацитет на корабите.
„Повечето превозвачи действат, както и спедиторите. Но това е битка за пространство с напълно използван канал в момента и повече обеми на път през Q3 и Q4“, предупреди Питър Санд, главен анализатор в Xeneta, платформа за товарни тарифи.