Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
След две много печеливши години за корабните линии, пазарът преминава към нормалност след пандемията, както съобщава Sea-Intelligence.
По-конкретно, докато четвъртото тримесечие на 2022 г. даде първи поглед върху това как може да изглежда това, първото тримесечие на 2023 г. бе това в което оперативните печалби на превозвачите отбелязаха истински удар.
Това продължи и през второто тримесечие на 2023 г., като комбинираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) спадна с 90% на годишна база до малко над 3 милиарда щатски долара.
В допълнение към това и ZIM, и Wan Hai отново записаха оперативни загуби. Докато ZIM имаше проблеми с рентабилността през последните тримесечия, това беше първото за Wan Hai от 2012 г. насам.
Фигурата показва EBIT/TEU на корабните линии, които публикуват както своите EBIT, така и своите глобални транспортирани обеми.
„Нито една от тези корабни линии не успя да поддържа своите цифри EBIT/TEU през 2023 г., като най-големият EBIT/TEU за 2023-Q2 е регистриран от OOCL от US$305/TEU. За разлика от това, най-малкият EBIT/TEU през 2022-Q2 беше САЩ $1377/TEU“, отбелязват анализаторите на Sea-Intelligence.
Освен това Maersk с US$207/TEU, Hapag-Lloyd с US$298/TEU и ONE с US$137/TEU записаха EBIT/TEU в много по-тесен диапазон от US$130-300/TEU.
При всичко това ZIM записа отрицателна печалба преди данъци и лихви/TEU от -195 щатски долара/TEU. По принцип те загубиха 195 щатски долара за всеки TEU, който преместиха през второто тримесечие на текущата година.
Голяма причина за спада в рентабилността е намалението на навлата, които паднаха с 48% до 67% по данни на корабните компании. Спадът в обемите на кутията също изигра роля за по-ниските печалби.
„Това, което е изненадващо обаче, е, че ZIM, една от единствените две корабни линии, записали загуба на EBIT, увеличи обемите си с 0,5% в световен мащаб и с приблизително 13% както в Транстихоокеанския регион, така и в Азия-Европа“, отбеляза Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на морското разузнаване.