Контейнерните линии отбелязват спад на приходите с 90% през второто тримесечие

Loading

След две много печеливши години за корабните линии, пазарът преминава към нормалност след пандемията, както съобщава Sea-Intelligence.

По-конкретно, докато четвъртото тримесечие на 2022 г. даде първи поглед върху това как може да изглежда това, първото тримесечие на 2023 г. бе това в което оперативните печалби на превозвачите отбелязаха истински удар.

Това продължи и през второто тримесечие на 2023 г., като комбинираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) спадна с 90% на годишна база до малко над 3 милиарда щатски долара.

В допълнение към това и ZIM, и Wan Hai отново записаха оперативни загуби. Докато ZIM имаше проблеми с рентабилността през последните тримесечия, това беше първото за Wan Hai от 2012 г. насам.

Фигурата показва EBIT/TEU на корабните линии, които публикуват както своите EBIT, така и своите глобални транспортирани обеми.

„Нито една от тези корабни линии не успя да поддържа своите цифри EBIT/TEU през 2023 г., като най-големият EBIT/TEU за 2023-Q2 е регистриран от OOCL от US$305/TEU. За разлика от това, най-малкият EBIT/TEU през 2022-Q2 беше САЩ $1377/TEU“, отбелязват анализаторите на Sea-Intelligence.

Освен това Maersk с US$207/TEU, Hapag-Lloyd с US$298/TEU и ONE с US$137/TEU записаха EBIT/TEU в много по-тесен диапазон от US$130-300/TEU.

При всичко това ZIM записа отрицателна печалба преди данъци и лихви/TEU от -195 щатски долара/TEU. По принцип те загубиха 195 щатски долара за всеки TEU, който преместиха през второто тримесечие на текущата година.

Голяма причина за спада в рентабилността е намалението на навлата, които паднаха с 48% до 67% по данни на корабните компании. Спадът в обемите на кутията също изигра роля за по-ниските печалби.

„Това, което е изненадващо обаче, е, че ZIM, една от единствените две корабни линии, записали загуба на EBIT, увеличи обемите си с 0,5% в световен мащаб и с приблизително 13% както в Транстихоокеанския регион, така и в Азия-Европа“, отбеляза Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на морското разузнаване.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *