Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
От Hapag-Lloyd са проявили интерес към придобиването на южнокорейския водещ превозвач HMM, което го прави първият чуждестранен играч, който ще участва, казаха източници.
Само три дни преди приключването на офертите, беше казано от източници в сектора на ценните книжа и инвестиционното банкиране на Южна Корея, Hapag-Lloyd е поискал проспект от Samsung Securities, който се занимава с продажбата на мажоритарния дял на държавата в HMM.
Говорител на превозвача каза: „Hapag-Lloyd винаги проучва възможностите за по-нататъшно развитие и разрастване на нашия бизнес. В този контекст ние също проучваме дали инвестирането в други линейни бизнеси може да създаде още по-силен играч в световната корабна индустрия.“
Миналия месец контролираната от държавата Корейска банка за развитие (KDB) и Korea Ocean Business Corp (KOBC) стартираха търг за продажба на 57,87% дял в HMM, който беше под контрола на правителството след замяна на дълг срещу акции през 2016 г.
След като бумът на корабоплаването, подхранван от Covid-19, донесе на HMM рекордни приходи, беше решено, че е време компанията да бъде освободена от държавна подкрепа.
Известно е, че пет южнокорейски корпорации са подали оферти или обмислят това. Те са логистична група LX Pantos, група Samra Midas (майка на HMM peer SM Line), Harim Group (майка на оператора на кораби за сухи насипни товари Pan Ocean), играч на дълбоководен риболов и логистика Dongwon Group и износител на облекло Global Sae-A.
Делът на HMM се оценява на между 3,8 и 7,6 милиарда долара. Към 30 юни Hapag-Lloyd има парични наличности от $7,38 милиарда и неразпределена печалба от $16,6 милиарда, което я прави финансово по-силна от южнокорейските кандидати.
Главният анализатор на Xeneta, Питър Санд, каза пред The Loadstar, че Hapag-Lloyd може да действа, за да запази пазарния си дял, тъй като германският превозвач е по-малко агресивен при поръчването на нови сгради и закупуването на кораби втора употреба, както правеха неговите конкуренти през годините на бума.
Той каза: „Hapag-Lloyd може да не „хване“ Cosco [в класацията на кутията] само като купи HMM, но ще избегне да бъде надминат от ONE и Evergreen, ако не действа. Hapag-Lloyd може да се плъзне от 5-то на 7-мо място, ако просто седи и чака.
„Ще бъде първото за държавно предприятие, което ще бъде продадено на купувач, който не е от Южна Корея. Но по същество Hapag-Lloyd ще запълни празнината, която създаде от „закъснението“ до ултра-големия корабен празник, който HMM възприе напълно, тъй като се превърна от незначителен в най-големия кандидат за придобиване.“
Hapag-Lloyd, класирана на пето място, оперира с 1,88 млн. TEU и има 288 640 TEU поръчани нови сгради. ONE, стъпало по-долу, работи с 1,68 милиона TEU, но има по-голяма книга с поръчки от 469 768 TEU и ще намали разликата с германската линия. HMM, класиран на осмо място, оперира със 790 342 TEU и има 265 027 TEU поръчани. Един съюз Hapag-Lloyd-HMM може да означава флот от над 3,22 милиона TEU.
Миналия месец The Loadstar беше информиран от южнокорейски източници, че правителството няма да бъде „склонно“ да продаде HMM на чуждестранно лице, тъй като културата на нацията е „насочена навътре“.
Анализаторът на Linerlytica Тан Хуа Джу добави: „Няма да е политически осъществимо HMM да бъде продаден на субект, който не е от Южна Корея, особено след като е получил държавна подкрепа в миналото.“
Последното сливане и придобиване на Hapag-Lloyd беше през 2017 г., когато придоби UASC, три години след поглъщането на чилийския превозвач CSAV.
Но г-н Санд смята, че спедиторите могат да се възползват от разширения Hapag-Lloyd, ако превозвачът може да намали своите единични разходи и да предложи по-ниски тарифи и по-добро обслужване.
Той каза: „Нещо повече, виждаме Hapag-Lloyd да се сблъсква с насрещни ветрове заради климатичните си характеристики. Индексът на въглеродните емисии на Xeneta е показал няколко пъти, че HMM е с най-добри резултати.“