Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Двата най-големи линейни оператора в света продължиха да бракуват остарели кораби, тъй като пазарът на товари се нормализира до нивата преди Covid-19.
Shipbrokers казаха, че този месец MSC е продал построената през 1993 г. 3720 TEU MSC Erminia и построената през 1999 г. 1837 TEU MSC Lana II съответно за US$505/ldt и US$520/ldt. Както и при построения през 1990 г. 4814 TEU MSC Federica, който беше продаден за 515 щатски долара/ldt, корабите бяха продадени в Индия за рециклиране. От година до момента MSC е бракувал седем кораба.
Освен това Maersk Line продаде построения през 1998 г. 2890 TEU Maersk Patras на неразкрита цена, на база „както е“, като купувачът уреди да вземе кораба в пристанище Джебел Али. Досега тази година датският превозвач е бракувал три кораба.
Гръцкият брокер Intermodal заяви, че в Индия местните цени на стоманата са се повишили леко миналата седмица, но не се очаква това да се задържи, тъй като сезонът на мусоните продължава и стоманодобивните заводи изпитват смущения.
„Местните компании са виждали кораби за скрап да се озовават в други дестинации, тъй като офертните цени в Индия остават високи“, отбелязва Intermodal.
Купувачът в брой Wirana Shipping Corporation каза, че търговците избягват възстановяването на запасите от стомана за поръчки след мусоните.
Wirana каза: „С оглед на липсата на търсене на готова стомана, ще трябва да се види дали увеличението на цените на заготовките и местните цени на стоманената плоча, наблюдавани тази седмица, са устойчиви за вторичните стоманени мелници и дали продължават на същите нива през следващите седмици. ”
Освен корабите, продадени от MSC и Maersk, вътрешноазиатският превозвач Straits Orient Lines продължи да съкращава своя флот, продавайки построените през 1997 г. 1730 TEU SOL Straits на Бангладеш за 592 щатски долара/ldt. Твърдата цена се дължи на това, че корабът има 250 тона остатъчни бункери, въпреки че рециклиращите предприятия в Бангладеш не са успели да купят много плавателни съдове поради недостига на акредитиви, издадени от банките там. През януари Straits Orient Lines продаде построена през 1995 г. 1728 TEU SOL Delta за 587 щ.д./лдт за рециклиране в Индия.