Доставчиците търсят алтернативи, докато закъсненията по Панамския канал се удължават

Loading

Доставчиците активно пренареждат азиатските си пратки, като се обръщат от източния бряг на САЩ към западния бряг, тъй като продължителният намален оперативен капацитет на Панамския канал продължава.

Изправен пред това, което описа като „безпрецедентна“ суша, Органът на Панамския канал намали с няколко метра максималното газене за своите шлюзове, при което транзитно преминаващите кораби могат да преминават само през водния път с дълбочина 13,41 m и броя на ежедневните транзити е намален с 20% до 32 на ден – мерки, които се очаква да бъдат въведени през новата година, тъй като метеорологичният феномен Ел Ниньо вероятно ще доведе до повече сухо време.

Осъзнавайки ограниченията, които изменението на климата поставя наяве по този важен воден път, администраторите на канала търсят алтернативни начини за превоз на пратки в цялата страна.

„Фокусът на канала върху бъдещето не е ограничен само до справяне с настоящите предизвикателства, но също така включва проактивни екологични инициативи. Полагат се усилия за опазване на водния басейн и проучване на възможността за разработване на логистичен коридор за разнообразяване на възможностите за обработка на товари в страната“, заявиха администраторите на канала в съобщение вчера.

„Трябва да намерим решения, за да можем да продължим да бъдем подходящ маршрут за международната търговия. Ако не се адаптираме, ще умрем“, каза администраторът на канала Рикаурте Васкес на неотдавнашна пресконференция.

Посетителите на круизи останаха разтревожени вчера с новината, че Rhapsody of the Seas на Royal Caribbean внезапно е решила да спре всичките си преминавания през Панамския канал за зимния сезон 2023 – 2024 г., като почиващите сега са принудени да резервират алтернативни полети. Въпреки че круизната компания не успя да посочи причините за внезапното отменяне на този популярен транзит, смята се, че нарастващите опашки на канала са изиграли роля в решението.

Времето за изчакване за търговски кораби нараства този месец, започвайки от 15 дни на 1 август и сега надхвърли 20 дни с нарастващо изоставане от кораби, чакащи в двата края на канала (вижте картата по-долу).

Специални търгове се провеждат за отменени слотове, като се изискват много високи такси. Линейните превозвачи реагираха, като наложиха допълнителни такси за транзитен канал до $500 за TEU.

Данните от датската eeSea показват, че средният брой транзити на кораби през последните осем седмици е бил 58 на седмица. Миналата седмица падна до 55.

„Очевидно е, че ако сушата продължи и ние управляваме само, да речем, 55 кораба, както миналата седмица, проблемът ще се натрупа“, предупреди основателят на eeSea Саймън Сундбьол.

Питър Санд, главен анализатор в платформата за товарни тарифи Xeneta, каза, че изпращачите сега трябва да обмислят възможностите си, тъй като задръстванията в Панама нарастват.

„Играта на спот пазара твърде стегната може да не е най-добрият вариант в момента, тъй като настроенията увеличават транспортните разходи отново всеки месец“, посъветва Санд.

Анди Лейн от CTI Consultancy, консултантска компания за контейнери в Сингапур, каза пред Splash, че услугите за пренос на контейнери могат да преминат 2000 морски мили по-нататък през Суецкия канал или 5000 морски мили по-нататък около Африка. Някои преносни услуги вероятно могат да бъдат превключени и към Суецки маршрути, предложи той.

„Необходими са само няколко седмици време за подготовка, за да можем да направим такива мрежови промени. Изглежда, че изоставането ще отнеме месеци, за да се изчисти, така че би било добре контейнерните превозвачи да започнат да планират сега“, призова Лейн.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *