Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Спот тарифите за превоз на контейнери скочиха нагоре, знак, че 16-месечният спад в разходите за морски транспорт, който помогна за облекчаване на инфлацията на стоките, е приключил.
Съставният индекс на Drewry World Container Index се повиши с 11,8% до 1761 долара за 40-футов контейнер, четвъртият пореден напредък и най-голямото процентно увеличение спрямо седмицата от юни 2021 г.
Навлата от Шанхай до Лос Анджелис достигнаха 2322 долара за 40-футова контейнерна единица, което е увеличение от 11,3% спрямо предходната седмица и пето поредно увеличение, според Drewry. От Шанхай до Ротердам курсът скочи с 25% до 1620 долара, най-високо от януари 2021г.
Цените за доставка скочиха десетократно до рекордно високи нива по време на разгара на пандемията, тъй като потребителите се натовариха с домакински артикули, а Covid-19 доведе до задръстени логистични мрежи. Оттогава разходите за преместване на контейнери се върнаха до нивата, достигнати преди здравната криза, натоварени напоследък от раздути запаси и ниски потребителски разходи.
Matson Inc., контейнерен превозвач базиран в Хонолулу, който предлага експресна услуга от Китай до САЩ и начислява премия за по-бързия маршрут, по-рано тази седмица каза, че търговците на дребно продължават да управляват внимателно запасите на фона на по-слабото търсене.
„При липса на икономическо „твърдо приземяване“ в САЩ, ние продължаваме да очакваме динамиката на търговията постепенно да се подобри през остатъка от годината, тъй като транстихоокеанският пазар преминава към по-нормализирано ниво на потребителско търсене и нива на запаси на дребно,“ главният изпълнителен директор на Матсън Мат Кокс каза в изявление на 1 август.
Акциите на Matson тази седмица достигнаха най-високото ниво от юни 2022г.
Миналата седмица близкият френски превозвач CMA CGM SA изложи мрачна перспектива за индустрията, особено за по-утвърдените търговски пътища. Маршрутите за превоз Изток-Запад са „под по-голям натиск и намаляват по-бързо от търговията Север-Юг, която остава доста динамична“, каза главният финансов директор на CMA CGM Рамон Фернандес пред репортери.
В петък базираната в Копенхаген A.P. Moller-Maersk A/S, контейнеровоз номер 2 в света, трябва да публикува междинен отчет за резултатите си от второто тримесечие.