Глобалните разходи за доставка пълзят нагоре след 16-месечно свободно падане

Loading

Спот тарифите за превоз на контейнери скочиха нагоре, знак, че 16-месечният спад в разходите за морски транспорт, който помогна за облекчаване на инфлацията на стоките, е приключил.

Съставният индекс на Drewry World Container Index се повиши с 11,8% до 1761 долара за 40-футов контейнер, четвъртият пореден напредък и най-голямото процентно увеличение спрямо седмицата от юни 2021 г.

Навлата от Шанхай до Лос Анджелис достигнаха 2322 долара за 40-футова контейнерна единица, което е увеличение от 11,3% спрямо предходната седмица и пето поредно увеличение, според Drewry. От Шанхай до Ротердам курсът скочи с 25% до 1620 долара, най-високо от януари 2021г.

Цените за доставка скочиха десетократно до рекордно високи нива по време на разгара на пандемията, тъй като потребителите се натовариха с домакински артикули, а Covid-19 доведе до задръстени логистични мрежи. Оттогава разходите за преместване на контейнери се върнаха до нивата, достигнати преди здравната криза, натоварени напоследък от раздути запаси и ниски потребителски разходи.

Matson Inc., контейнерен превозвач базиран в Хонолулу, който предлага експресна услуга от Китай до САЩ и начислява премия за по-бързия маршрут, по-рано тази седмица каза, че търговците на дребно продължават да управляват внимателно запасите на фона на по-слабото търсене.

„При липса на икономическо „твърдо приземяване“ в САЩ, ние продължаваме да очакваме динамиката на търговията постепенно да се подобри през остатъка от годината, тъй като транстихоокеанският пазар преминава към по-нормализирано ниво на потребителско търсене и нива на запаси на дребно,“ главният изпълнителен директор на Матсън Мат Кокс каза в изявление на 1 август.

Акциите на Matson тази седмица достигнаха най-високото ниво от юни 2022г.

Миналата седмица близкият френски превозвач CMA CGM SA изложи мрачна перспектива за индустрията, особено за по-утвърдените търговски пътища. Маршрутите за превоз Изток-Запад са „под по-голям натиск и намаляват по-бързо от търговията Север-Юг, която остава доста динамична“, каза главният финансов директор на CMA CGM Рамон Фернандес пред репортери.

В петък базираната в Копенхаген A.P. Moller-Maersk A/S, контейнеровоз номер 2 в света, трябва да публикува междинен отчет за резултатите си от второто тримесечие.

gcaptain.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *