Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Cosco Shipping Development, клон на китайския държавен гигант Cosco Shipping, обяви пускането на електрически контейнеровоз с капацитет 700 teu, който ще обслужва редовен маршрут от 1000 км нагоре и надолу по река Яндзъ.
Корабът с 10 000 dwt ще се захранва от 36 преносими батерии с размер на контейнер и ще има два основни задвижващи двигателя с мощност 900kW.
Cosco казва, че корабът е бил пуснат на вода на док №1 на Cosco Shipping Heavy Industry в Янджоу. Корабът по маршрута си от Шанхай до Ухан ще се управлява от Shanghai Pan Asia Shipping, дъщерно дружество на Cosco.
Корабът не е толкова голям. Тъй като е кораб за вътрешни водни пътища, той е „само“ 119,8 метра дълъг и 23,6 метра широк. За сравнение, далеч не се доближава до размерите на океанските контейнерни кораби, които могат да превозват до 24 000 контейнера и са до три пъти по-дълги.
Разбира се, няма да може да измине целия маршрут от 1000 километра с батериите, които носи на борда. По-скоро ще смени батериите си, когато е необходимо, в пристанища по пътя. Има 30 контейнерни пристанища по дължината на 2700 километра от плавателния воден път на Яндзъ.
Пристанищата позволяват на корабите да влизат и след това да изваждат изтощените батерии и заредените батерии на кораба. Съобщава се, че такъв начин на работа може да намали въглеродните емисии с приблизително 32 тона на 24 часа.
Cosco е и основател на China Electric Ship Innovation Alliance. Висши национални органи и повече от 80 компании се присъединиха към алианса, спомагайки за укрепването на позицията на страната като един от световните лидери, когато става въпрос за електрификация на корабоплаването.