Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Френският океански превозвач CMA CGM отчете приходи от 12,3 милиарда щатски долара и нетен доход от 1,3 милиарда щатски долара през второто тримесечие на годината. Тези цифри представляват огромно намаление на годишна база спрямо предходната рекордна година за контейнерните линии, когато CMA CGM постигна 19,5 милиарда щатски долара приходи и 7,6 милиарда щатски долара печалба.
Освен това печалбите на компанията преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) достигнаха 2,6 милиарда щатски долара, което означава спад от 73% на годишна база.
Коментирайки резултатите за периода, Родолф Сааде, председател и главен изпълнителен директор на CMA CGM Group, каза: „Както се очакваше, нашата индустрия продължи да се нормализира през второто тримесечие и въпреки трудните пазарни условия представянето ни остава стабилно. През последните години , ние значително укрепихме нашите два стратегически стълба: транспорт и логистика. На тази основа нашата група ще продължи своята трансформация, като продължава да се разширява и да интегрира наскоро придобити дъщерни дружества, като същевременно увеличава инвестициите за декарбонизиране на своите дейности.“
CMA CGM отбеляза, че гореспоменатите резултати се дължат най-вече на корабния бизнес на Групата. Базираната в Марсилия компания обяви, че консолидираните приходи от корабоплаване възлизат на 8,4 милиарда щатски долара, което е спад от 47,9% спрямо второто тримесечие на 2022 г. Освен това EBITDA възлиза на 2,2 милиарда щатски долара, което е със 76% по-малко в сравнение с предходния период.
Средният приход на TEU възлиза на 1491 щатски долара, което е спад от 10,3% на годишна база, като CMA CGM обработва 5,6 милиона TEU, почти същите обеми като предходната година.
„Обемите останаха високи по линиите Север-Юг, но линиите Транстихоокеански регион и Азия-Европа бяха засегнати от забавянето на потреблението на домакинствата и намаляването на запасите от дилъри“, отбелязва компанията в изявление.
CMA CGM отбеляза, че тенденциите от края на 2022 г. продължават да преобладават през първата половина, с „влошени пазарни условия в транспортната и логистичната индустрия“.
Макроикономическите прогнози за втората половина на 2023 г. предвиждат бавен глобален растеж предвид постоянния инфлационен натиск върху потребителските разходи, както и мерките, предприети от централните банки в отговор, и геополитическата несигурност, според съобщението на CMA CGM.