Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Разходите за нови LNG кораби от началото на 2022 г. представляват 27% от общите инвестиции в ново строителство и повече от всеки друг сектор, включително контейнеровозите.
Със собствениците, които са натрупали около 47 милиарда долара инвестиции за 18 месеца, надпреварата за поръчки на нови кораби с LNG ще продължи. Цифрата за инвестиции в газовози току-що засенчи контейнеровозите, като собствениците са вложили около 46 милиарда долара за нови кораби в този сектор.
Енергийната сигурност, увеличаващите се обеми товари, търсенето на замяна и инфраструктурните изисквания са ключови фактори в основата на рекордните инвестиции в LNG кораби, според анализ на Clarkson Research.
Въпреки драстично по-високите цени на новите кораби – от 211 милиона долара за стандартен кораб от 174 000 m3 в началото на 2022 г. до 261 милиона долара днес – собствениците на LNG задържат малкото оставащи слотове, които все още са налични от сега до края на 2027 г.
Книгата с поръчки сега възлиза на 331 кораба, 51% от капацитета на флота, каза анализатор в скорошен доклад. Едногодишните чартърни цени за 160 000 m3 дизелово-електрически кораб с двойно гориво са над 100 000 $ на ден през последните 12 месеца. Цените в края на юни са били 120 000 долара, каза Кларксън.
Новите договори за LNG, сключени тази година, са общо 30 превозвача на стойност 7,7 милиарда долара. Но има вероятност да има повече поръчки, тъй като четирима новодошли на строителната сцена записват повече сделки. Корабите ще са необходими, тъй като търговията с втечнен природен газ е настроена за бързо разрастване през следващите години, тъй като ще се появи все повече капацитет.
Темпото вероятно ще се ускори от около 4% годишно през 2023-24 г. до 10% през 2025-27 г., каза анализаторът. Нарастващото търсене на LNG в Азия и ролята на сравнително чистия въглеводород в енергийния преход са основните двигатели на растежа.
Търговията с втечнен природен газ може да достигне 650 милиона тона до 2030 г. спрямо около 390 милиона тона днес, въпреки че има различни сценарии. Силата на този енергиен сектор изглежда със сигурност ще продължи.