CMA CGM може да измести Maersk като втората контейнерна линия по големина

Loading

Френският превозвач CMA CGM е готов да изпревари Maersk Line като втория по големина оператор на линейни превози в света с агресивните си поръчки за нови и покупките на кораби втора употреба, според доклада на Alphaliner.

Текущият флот на CMA CGM се състои от 625 кораба от 3,49 милиона TEU, докато има поръчани 122 кораба от 1,24 милиона TEU.

За сравнение, флотът на Maersk Line, който възлиза на 4,14 милиона TEU, има само 32 кораба от 400 000 TEU в процес на изграждане. Ако датският оператор, който беше изместен от Mediterranean Shipping Company (MSC) на върха на класацията за линейни кораби през 2022 г., не придобие повече кораби, до 2026 г. той ще има само 4,54 милиона TEU, когато всичките му нови кораби са готови, докато CMA CGM ще надмине Maersk Line с 4,73 милиона TEU.

Alphaliner отбеляза: „Към средата на юли портфейлът с поръчки на френската линия възлиза на 35,5% от съществуващия капацитет на флота на превозвача. За разлика от MSC, който ускори разширяването на флота си чрез ново строителство и чрез абсолютно масивна програма за закупуване на употребявани машини, CMA CGM възприе малко по-различен подход и също така осигури многобройни средно големи кораби чрез чартъри.”

Флотът, управляван от CMA CGM, за първи път премина прага от 1 милион TEU през юли 2009 г. и на превозвача бяха необходими пет години, за да премине 2 милиона TEU през юли 2016 г.

По това време придобиването на Neptune Orient Lines (APL) от CMA CGM увеличи линейния флот на групата от 1,79 милиона TEU на 2,34 милиона TEU.

Подобно на MSC, CMA CGM започна активни покупки на употребявани кораби, когато цените на товарите започнаха да се покачват до исторически върхове през 2020 г. Френската линия е закупила кораби от всякакъв размер с общ капаците 427 000 TEUs. CMA CGM също така се ангажира със 170 чартъра на плавателни съдове от началото на 2023 г. и е най-агресивният чартьор сред линейните оператори.

При отслабващ пазар CMA CGM може много добре да пусне по-стари, по-малко ефективни кораби през 2024 г., когато чартърите изтичат.

През 2025 г. добавянето на флот ще бъде сравнително малко при само 200 000 TEU, преди да се удвои до 400 000 TEU през 2026 г. Ако приемем, че половината от портфейла на CMA CGM е за растеж и половината от него ще бъде за подмяна на флота, флотът на превозвача ще се стабилизира на 4,2 милиона TEU в края на 2026 г.

Същите предположения все още биха поставили Maersk леко напред с 4,34 милиона TEU, но датската линия многократно е заявявала, че не планира да увеличи флота си над сегашните 4,14 милиона TEU. Maersk Line подчерта, че новите сгради имат за цел да заменят тонажа с конвенционално гориво с по-модерни, екологични плавателни съдове, задвижвани от зелен метанол.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *