Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Китайското пристанище Ксиамен започна двойно акостиране на фидерни кораби, за да ускори движението на контейнери по вътрешните водни пътища в провинция Фуджиан.
Двойното заставане включва един фидерен кораб захванат за друг фидерен кораб, който вече е закотвен, и порталните кранове товарят контейнери и на двата кораба едновременно.
В началото на тази седмица учението видя 210 TEU Haibangda 318, паркиран до 215 TEU Haibangda 328, който беше акостиран покрай кей място № 12 на Хаитянския контейнерен терминал Ксиамен. След това портален кран разтовари контейнери от Hai Bang Da 318 точно през съседния кораб. И двата кораба са собственост на Shenzhen Haibangda Shipping, местен фидерен оператор.
Пристанищните служители казаха, че двойното акостиране ще повиши статута на Ксиамен като корабен център в Югоизточен Китай.
За пристанище Ксиамен, което става все по-натоварено, двойното акостиране подобрява използването на едно терминално оборудване, като същевременно съкращава времето, необходимо на корабите да акостират.
Контейнерите се товарят и разтоварват бързо от един кораб на друг, намалявайки вторичните операции по товарене и разтоварване, повишавайки оперативната ефективност.”
Пристанищните служители добавиха, че това ще улесни бързия стокооборот в хинтерланда и ще има положителен ефект върху развитието на хинтерландските предприятия.
Доставчиците казаха на Container News, че двойното акостиране е възможно, тъй като Ксиамен има дълги кейови места.
Това е емулация на дълбоководното пристанище Yangshan в Шанхай, което въведе двойно акостиране на всички свои терминали миналата седмица.
Двойното акостиране не е обичайно в пристанищата на други места поради ограниченията на дължината на кея.
Яншан тества двойно акостиране през септември 2019 г., тъй като пристанищните служители смятат, че има нужда да се ускори обработката на контейнери от толкова много фидерни кораби. Много от захранващите кораби, събиращи стоки от Шанхай, правят това в Яншан и около 90% от корабите, които спират в Яншан, идват от делтата на река Яндзъ.
Martina Lee за container-news.com