Рекордни доставки на нови кораби през юни

Loading

Месец юни 2023 г. постави рекордно високо ниво за доставки на новопостроени контейнеровози за един месец, като 277 873 TEU попаднаха във водата.

Корабите, освободени от корабостроителниците, включват 24 136 TEU ONE Innovation на ONE, 23 660 TEU Berlin Express на Hapag-Lloyd, 24 346 TEU MSC Mariella на MSC и 15 264 TEU MSC Taylor, 15 616 TEU Maersk Charleston на Seaspan Corporation, 15 342 TEU на Evergreen Marine Corporation Ever Max и Capital Ship Management 13 312 TEU Buenaventura Express.

През първите шест месеца на 2023 г. 148 кораба с капаците 975 344 TEU са влезли в експлоатация, докато над 1,2 милиона TEU са планирани да бъдат доставени през втората половина на годината. Linerlytica заяви в последния си доклад, че общите доставки от 2,2 милиона TEU през 2023 г. ще бъдат нов годишен рекорд за доставки.

Само 47 кораба, възлизащи на 84 685 TEU, бяха дадени за скрап през първото полугодие, тъй като новият капацитет продължава да изпреварва разрушаването.

Linerlytica отбеляза: „Текущият темп на заличаване на капацитет е доста под рекорда от 695 850 TEU, които бяха премахнати през 2016 г. Слабите числа за скрап подкопават надеждите, че необузданият растеж на капацитета може да бъде задържан.“

Рекордните доставки ще добавят още по-нисък натиск върху тарифите за товари, въпреки че транс тихоокеанските тарифи се повишиха на 1 юли.

Шанхай-Западното крайбрежие на САЩ се повиши с 20% от 24 юни до 1408 щатски долара/TEU, докато Шанхай-Източното крайбрежие на САЩ се повиши с 15% до 2368 щатски долара/FEU. Въпреки това навлата между Китай и Европа останаха под натиск, като паднаха с 4% до 763 щатски долара/TEU.

От Linerlytica са сигурни, че опитите за повишаване на ставките ще бъдат безполезни, тъй като пренасищането с капацитет се влошава. Консултантската компания каза: „Превозвачите продължават да настояват за два пъти месечни увеличения на навлата, но процентът на задържане остава. Общото увеличение на лихвите през юли ще продължи още една седмица, преди отстъпките да се върнат обратно с ниско използване на капацитета, което държи капак върху пазарните настроения.”

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *