ЕС предприема действия срещу танкерите, които изключват своят AIS

Loading

Европейският съюз (ЕС) предостави допълнителни подробности за последния си пакет от санкции срещу Русия.

Splash съобщи миналата седмица, че на кораби, уловени да извършват прехвърляне от кораб на кораб (STS) на руски петрол и който надвишава ценовата граница в европейски води, ще бъде забранен достъпът до пристанищата на ЕС. Блокът също така каза, че ще забрани достъпа до пристанищата на ЕС за кораби, ако кораб не уведоми компетентния орган поне 48 часа предварително за прехвърляне от кораб на кораб, настъпило в рамките на изключителната икономическа зона на държава-членка или в рамките на 12 морски мили от изходната линия на брега на тази държава членка.

Освен това беше взето решение да се забрани достъпът до пристанищата на ЕС за кораби, които манипулират или изключват своята система за автоматична идентификация (AIS), когато транспортират руски петрол, предмет на забраната за внос на петрол. Тези разпоредби влизат в сила на 24 юли.

„Искаме да противодействаме на увеличаването на измамните практики от кораби, транспортиращи руски суров петрол и петролни продукти, които имат за цел да скрият произхода на петрола и да заобиколят нашата забрана за внос. Тези практики, които включват прехвърляне на нефт и петролни продукти от кораб на кораб, също създават рискове за околната среда в близост до нашите брегове“, се посочва в съобщение на ЕС.

Във водите на ЕС през 17-те месеца от началото на войната в Украйна руският петрол е прехвърлен от по-малки танкери на по-големи кораби, най-вече край Гърция и Испания.

В Европа операциите на STS, включващи руски петрол, продължават да се наблюдават най-много край Каламата в Гърция и близо до Канарските острови. В Каламата количеството петрол, което се транспортира, е нараснало този месец, средно с 210 000 барела на ден спрямо 150 000 през май, по-голямата част от които се насочва към Индия, според данни от Refinitiv.

По отношение на общите тенденции петролът STS от Гърция и Алборанско море в западното Средиземноморие има тенденция да се насочва към Индия, докато по-голямата част от товарите, които се прехвърлят в Атлантическия океан близо до Канарските острови, отиват в Китай.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *