MSC очаква още поръчки за кораби от 8 000 TEU

Loading

Съобщава се, че Mediterranean Shipping Company (MSC) е готова за нов кръг от поръчки за ново строителство, тъй като главните оператори бързат да подсилят своите флотилии със „зелени“ плавателни съдове.

Съобщава се, че MSC е поискала от няколко южнокорейски и китайски корабостроителници ценови оферти за кораби от 8 000 TEU, които да работят с двойно гориво с метанол или LNG. Броят на корабите, които швейцарско-италианският превозвач поръчва, все още не е потвърден.

Най-големият линейни оператор в света MSC вече има 20 единици от 8000 TEU LNG двугоривни кораби в процес на изграждане, включващи шест от Hyundai Heavy Industries (LNG, собственост), четири (на дългосрочен чартър от Danaos Corporation) от DH Shipbuilding (бивш Daehan Корабостроене) и десет от New Times Shipbuilding.

Тези 20 кораба се очаква да бъдат доставени през 2024 г. и 2025 г. Корабите с размер от 8000 TEU са подходящи за линията Далечния изток-Персийския залив.

Общо MSC има поръчани 122 кораба от 1,56 милиона TEU, което представлява приблизително 31% от съществуващия му флот от над 5 милиона TEU.

Докато корабната индустрия се подготвя да постигне въглеродна неутралност до 2050 г., линейните оператори поръчват нови сгради, задвижвани с алтернативни горива, въпреки че цените на товарите са под натиск.

На 26 юни Maersk Line обяви, че е сключила договор с шест 9000 TEU метанолови кораба с двойно гориво в Yangzijiang Shipbuilding, с което броят на метаноловите кораби, които датският превозвач има поръчани, достига 25.

Martina Li за container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *