Често срещани погрешни схващания пречат на изпращачите да отключат пълните предимства на видимостта на океана

Loading

Сътрудничеството предлага ключ за достъп до истинската стойност на видимостта на океана

Компаниите разчитат на видимостта на пратките в реално време, за да вземат стратегически оперативни решения и да управляват очакванията на клиентите. Получаването на достъп до тази видимост обаче може да бъде предизвикателство. Висококачествените доставчици на видимост предоставят огромна стойност, като предоставят практични прозрения на клиентите, но ключът към придобиването на тази стойност се крие във възможността компаниите да накарат операторите си да подават правилно данни към избрания от тях доставчик. Възползването от тези възможности изисква спедитори, доставчици и превозвачи да работят заедно.

Понастоящем често срещаните погрешни схващания относно качеството на данните и свързаността пречат на максимизирането на стойността, която спедиторите могат да спечелят от предложенията на доставчиците за видимост и могат да доведат до неоправдано разочарование. За да реализират пълна стойност, изпращачите трябва да разберат откъде идват проблемите с данните, как да използват търговските си взаимоотношения с превозвачите и как най-добре да използват технологията и ноу-хау на най-добрите в класа доставчици на видимост.

„При морския транспорт често между 15% и 40% от данните на превозвача могат да бъдат грешни. А при видимостта на океана над 90% от данните са получени от трети страни. Поради това доставчиците на софтуер са от ключово значение за защита срещу нискокачествени индустриални данни и придобиване на подобрена видимост. Но е изключително важно спедиторите да гарантират, че техните превозвачи са свързани и предоставят базови данни за качество на техния доставчик на видимост“, каза Адам Компейн, старши вицепрезидент на продуктовия маркетинг в project44.

Безбройните източници на данни за видимост са трудни за всеки изпращач или 3PL да обобщи, филтрира, нормализира и подобри. След получаване на данните, грешките в тях, които произтичат от океанските превозвачи и логистичните доставчици, на които те разчитат, могат да бъдат силно подвеждащи: неправилно етикетирани събития, противоречиви времеви прозорци, липсващ трансбордиинг, неправилни дати за доставка и номера на товарителницата. Тези проблеми затрудняват компаниите при вземането на оптимални решения и създават предизвикателства при комуникацията с крайните клиенти. Отвъд това, технологията, продуктите и услугите, необходими за превръщане на видимостта в реално време в приложима интелигентност и стойност, са изключително сложни усилия, изискващи от професионалистите в индустрията да използват най-добрия наличен софтуер.

project44 разработи технологията, продуктите и услугите, необходими за осигуряване на тази най-добра в класа си видимост. Технологията на компанията агрегира, нормализира и подобрява индустриалните данни – както филтрира лоши данни, за да защити клиентите, така и предоставя подобрени данни, за да гарантира възможно най-точната информация. Продуктите варират от глобална мултимодална видимост до идентифициране на първопричината за проблемите, които могат да я предотвратят. И нови управлявани услуги, поддръжка и глобално разпространен екип с местно ноу-хау, партньори с екипи по веригата за доставки, за да се осигури максимална стойност и дигитална трансформация.

Забележителното е, че project44 е изключително отворен доставчик на видимост. Неблагоприятен за блокирането, което може да е резултат от затворени екосистеми, project44 е създаден първо като API, за да се интегрира агностично с всяка използвана ИТ система. Освен това компанията е готова да се свърже с всеки оператор, който клиент използва, независимо от качеството на данните, предоставени от този оператор.

За да акцентира върху подобренията на данните, направени от платформата project44, наречена Movement, компанията исторически е споделяла следните статистически данни за своите подобрения в качеството на данните за видимостта на океана извън данните, получени от оператора. Съвсем наскоро обсъдиха няколко подобрения на своя пакет от продукти за международна видимост и тяхното основно качество на данните и ETA алгоритми.

  • Пълнота — 110% по-пълна за ключови събития
  • Точност — до 50% подобряване на точността на качеството на данните
  • Закъснение — 83% по-малко закъснение при ключови етапни събития
  • Точност — 20% подобрение в прогнозите чрез по-висока точност на данните

Докато проблемите с качеството на данните са често срещани в логистиката, изпращачите често са изолирани от тези проблеми чрез усилията на техните доставчици на видимост.

„project44 прави огромни усилия, за да защити клиента от грешките в данните на индустрията чрез автоматично идентифициране, филтриране и коригиране на данните в реално време“, каза Комплейн. „Често спедиторите не знаят, че това се случва на заден план до точката, в която несъответствието между нашите данни и уебсайта на превозвача се бърка с недостатък, когато всъщност ние целенасочено сме пропуснали (подвеждащите) данни.“

За много други спедитори е често срещана клопка да вярват, че проблемът им с видимостта е въпрос на качество на данните на доставчика, когато всъщност основното предизвикателство е свързаността на оператора. „Проблемите със свързването са често срещани“, каза Комплейн. „Компаниите са склонни да приемат, че получават данни с ниско качество, когато всъщност данните от оператора се изпращат неправилно или изобщо не се изпращат.“ Поради търговските взаимоотношения между спедитори и превозвачи, много спедитори намират за най-ефективно директно да поискат от своя оператор да се свърже с техните доставчици на видимост, вместо да изискват доставчикът на видимост да бъде изцяло отговорен за установяването и осигуряването на силна постоянна връзка.

Някои предоставят следната аналогия: ако изпращач говори по телефона със своя превозвач и разговорът е бил на безсмислици или на чужд език, не би било добро използване на времето на клиента да се обади на техния доставчик на телекомуникации (напр. Verizon) и изисквайте последователен разговор; в края на краищата Verizon не може да направи много. Вместо това клиентът би бил най-ефективен, като се обади на ръководството на този превозвач и поиска техните представители за обслужване на клиенти да говорят последователно.

Това не означава, че доставчиците на видимост са освободени от необходимостта да гарантират свързаност и качество. Точно обратното: необходимо е активно участие на всички участници в екосистемата, за да могат спедиторите да получат максимална стойност от своя доставчик на видимост.

Доставчиците са склонни да получават по-бързи резултати , когато става въпрос за искане на по-голяма свързаност, тъй като те могат да използват търговските си партньорства. Въпреки че доставчиците могат да изграждат взаимоотношения с превозвачите, заявките от самите спедитори могат да имат приоритет поради естеството на тези търговски отношения. Тази комбинация от силни взаимоотношения, съчетани със софтуер на доставчик на видимост, изглежда все повече печелившата комбинация в дигиталната трансформация на тази индустрия.

Въпреки че спедиторите, доставчиците и превозвачите могат да работят заедно, за да стимулират подобренията на видимостта, също така е важно да се вземат предвид огромните промени, които са настъпили: не много отдавна видимостта в реално време на океанските пратки се смяташе за пресилена мечта. Сега това е достъпна реалност за повечето спедитори и, в зависимост от доставчика на видимост, глобална, мултимодална и видимост в реално време на ниво инвентар вече може да се постигне от един екран.

Ashley Coker за freightwaves.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *