Екологичният кораб с капацитет 16 000 TEU на MSC се справя с морски изпитания

Loading

Нов контейнеровоз – Neo Panamax, построен от китайския корабостроител Dalian Shipbuilding за голямата швейцарска корабна компания MSC, завърши своите морски изпитания.

Със капацитет от 16 000 TEU е първият Neo Panamax, построен от китайския корабостроител за MSC. Корабът има обща дължина от около 366 метра, формована ширина от 51 метра и формована дълбочина от 30,2 метра и обхваща екологични, ефективни и енергоспестяващи технологии.

Това включва оборудване като система за въздушно смазване, генератор на валове и енергоспестяващо направляващо колело пред витлото. С новите инсталирани технологии, компанията очаква да изпълни целите за намаляване на емисиите на Международната морска организация (IMO) и да се съобрази с индекса за енергийна ефективност (EEDI).

Според Dalian неговото EEDI е с повече от 57% по-нисък от базовото ниво.

Основният двигател на кораба ще бъде оборудван със селективна каталитична редукция под високо налягане (SCR), която намалява емисиите на NOx, което прави кораба съвместим със стандартите за емисии Tier III на IMO.

Морските изпитания включват тестване на техническите характеристики на затворена система за десулфуризация и система за въздушно смазване.

Наскоро компанията започна строителството на десетия контейнеровоз от 16 000 TEU за MSC. Корабът ще се захранва с втечнен природен газ (LNG).

Да напомним, MSC поръча кораби още през 2021 г., като сключи няколко отделни сделки за до 17 кораба Neo Panamax, от които всички са LNG-ready, разделени между Guangzhou Shipbuilding International (GSI) и Dalian Shipbuilding.

Превод от offshore-energy.biz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *