Шанхай и Шенжен отбелязват спад на контейнерите въпреки малко по-високият обем в Китай

Loading

Контейнерният капацитет на 12-те големи китайски пристанища е 44,1 милиона TEU през първите два месеца на годината, което представлява леко увеличение от 1,3% на годишна база.

През същия период общият товарен обем на пристанищата в Китай е 2,4 милиарда тона, което означава ръст от 2,6% в сравнение със същия период на миналата година.

Следващата диаграма показва пропускателната способност на товарите и контейнерите на 12-те основни пристанища в Китай.

Както се вижда в таблицата, пристанището на Шанхай запази господството си, като е най-натовареното контейнерно пристанище в страната със 7,46 милиона TEU въпреки важния спад от 8,6% в сравнение със същите месеци на 2022 г. Пристанището на Нингбо и Джоушан е второто най-натоварено пристанище в Китай с 5,31 милиона TEUs, постигайки забележителен годишен ръст от 9,1%. На трето място намираме пристанището Кингдао с 4,18 милиона TEU, което означава увеличение от 12,3% на годишна база.

Междувременно най-голям процентен ръст са регистрирани на пристанищата Далиан, Бейбу Гълф и Ризао. Dalian отчете годишен ръст на кутията от 14,8%, Beibu Gulf постигна 23,5% увеличение на контейнерите, а Rizao отчете увеличение на обемите на TEU с 16,7%.

От друга страна, пристанището Шензен отчете втория най-голям годишен спад в обемите на контейнерите след Шанхай, обработвайки 3,92 милиона TEU, което означава спад от 8,5%.

Превод от container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *