Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Sam Chambers за splash247.com
Печалбите преди лихви и данъци (EBIT) на линейното корабоплаване през последните три години са повече от комбинираните печалби от предишната 63-годишна история на контейнерния транспорт, според нов анализ на Sea-Intelligence.
Експертите на Sea-Intelligence изчислиха, че линейният сектор е направил EBIT от $208 млрд. миналата година, след като е натрупал $164 млрд. и $24 млрд. съответно през 2021 г. и 2020 г.
„Въпреки че е трудно да се оцени историческата печалба преди лихви и данъци в индустрията, според нашите най-добри оценки превозвачите са реализирали много по-големи оперативни печалби през последните три години, отколкото през комбинираните предходни 63 години, след първото отплаване на контейнерен кораб, “, отбеляза Sea-Intelligence в последния си седмичен доклад.
Анализаторите остават разделени по отношение на рентабилността на линиите през 2023 г., година, която започна с много лоши и мрачни нагласи.
Британските консултанти Drewry изчислиха в годишния прогнозен доклад на Splash за контейнери, публикуван в началото на годината, че секторът ще реализира печалба от 15 милиарда долара тази година.
Джон МакКоун, чиито тримесечни отчети за печалбите на Blue Alpha Capital от линейни превози се превърнаха в основно четиво по време на рекордните печалби на корабоплаването от 2020 г. насам очаква, че превозвачите ще бъдат печеливши през 2023 г. с двуцифрено съотношение нетни приходи към маржа на приходите, но с общи тримесечни нива на печалба под нивото на Q4, регистрирано през 2022 г.
Множество индекси на контейнери са в низходяща крива от много месеци без категорични доказателства, че пазарът все още е достигнал дъното.
По-рано този месец Питър Санд, главен анализатор в платформата за товарни тарифи Xeneta, каза пред Splash: „Виждаме 2023 г. като година на прекомерно управление на капацитета от страна на превозвачите“, каза Санд, като продължи да изброява вероятния ред от защитни мерки, които линиите ще предприемат от техния наръчник: празни плавания и други