Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
От Themis Kamalis за container-news.com
Датската фирма за анализ на морски данни Sea-Intelligence казваа, че навлата се определят основно от промените в използването на корабите, което от своя страна означава, че когато корабните линии разгръщат „твърде много“ капацитет, те ефективно допринасят за спада на тарифите, а този свръх капацитет, се превръща в „гориво“ за ценова война.
„Въпреки че има обективна мярка, отправна точка би била да се сравни как растежът на капацитета съответства с растежа на търсенето“, отбеляза Sea-Intelligence.
Датските анализатори са изчислили и представили разликата в процентни пунктове между ръста на търсенето и ръста на капацитета за трите алианса на контейнерни превозвачи (включително самостоятелни услуги, извършвани от превозвачите на алианса) и превозвачите извън алианса.
Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на Sea-Intelligence, обяснява, че положително число означава, че капацитетът на алианса на превозвачи е нараснал повече от търсенето на пазара и те са допринесли за това.
Според доклада алиансът 2M за част от времето е допринесъл леко за свръхкапацитета, а за други периоди не е допринесъл изобщо или е намалявал капацитета повече от спада на търсенето на пазара.
Анализът на Sea-Intelligence също показва, че MSC допринася повече за намаляването на капацитета, отколкото неговият 2M партньор Maersk.
От друга страна, виждаме, че превозвачите от Алианса, както и превозвачите извън съюза, са допринесли най-много за структурния свръхкапацитет на транстихоокеанския пазар.
„Това не означава непременно, че превозвачите от алианса и превозвачите извън алианса са в челните редици на директното понижаване на цените на товарите“, посочи Мърфи, който обаче отбеляза, че това означава, че тези превозвачи са „по-отговорни“. ” за свръхкапацитета на пазара в сравнение с техните конкуренти.