Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Контейнерният сегмент е водещ в транспортирането, като поема огромна преднина, когато става дума за инвестиране в задвижване на метанол.
Според Alphaliner поръчките за метанол са нараснали по-бързо от LNG през последните шест месеца, докато превозвачите почти са се отказали от поръчки за кораби на конвенционален мазут, като само 8% от поръчките по капацитет досега тази година отиват за старомодното бункерно гориво (вижте графиката по-долу).
Поръчките за кораби на втечнен природен газ и метанол с двойно гориво сега представлява 40% от книгата. Скоростта, с която метанолът беше приет, привлече окото. Книгата с поръчки за кораби, работещи с метанол, сега възлиза на 68 кораба от 0,93 милиона teu.
Сега сегментът представлява 12% от портфейла с поръчки по капацитет, спрямо по-малко от 1% преди година. „Цифрите показват, че зелената революция в контейнерните превози вече е в ход, като превозвачите използват огромни парични депозити, за да преустроят флотите си за енергийния преход“, заяви Alphaliner в последния си седмичен доклад.
Корабите, обозначени като готови за LNG, метанол или амоняк, не са включени в дефиницията на Alphaliner за екологични кораби.
Докато контейнерните линии проведоха пътя към задвижването на метанол, поръчките за сухи насипни товари и цистерни също вече са в комбинация.
Друг важен сектор на корабоплаването, круизният бизнес, също желае да прегърне метанола. Costa, TUI Cruises, Disney и Norwegian декларираха своя интерес към преминаване към метанол като гориво за своите круизни кораби.
MAN Energy Solutions, един от ключовите доставчици на двигатели за този тип задвижване, заяви по-рано този месец, че интересът към метанола като гориво е нараснал и представлява повече от 30% от всичките му текущи проекти за отворени тръбопроводи в широк спектър от кораби сегменти.