Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Martina Li in Taiwan за theloadstar.com
Само три месеца след стартирането си, австралийският стартъп Focus Container Line влезе в администрация, тъй като следпандемичният бум в контейнерните превози продължава да се обръща.
Услугата на Focus свърза второто най-натоварено контейнерно пристанище в Китай, Нингбо, с Австралия и Нова Зеландия, но се превърна в поредната жертва на падащите обеми и цени на товарите, оставяйки контейнерната линия в безизходица.
Brendon McQueen беше най-големият акционер във Focus с 80% дял, докато австралийският спедитор Dynamic Shipping и Грегъри Лоусън държаха по 10%.
В известие, подадено до Австралийската комисия по ценни книжа и инвестиции, се казва, че Focus е поставен под доброволна ликвидация от страна на кредиторите. Focus управляваше два чартърни кораба, 1497 TEU многофункционален BBC Denmark и 1756 TEU San Giorgio. Според Linerlytica Focus е наел BBC Denmark за шест до осем месеца по 28 500 долара на ден и San Giorgio за три до четири месеца по 23 000 долара на ден.
San Giorgio трябваше да бъде предадена на своя гръцки собственик, Eastern Mediterranean Maritime, този месец, след което Focus планираше да оперира само с BBC Denmark.
Данните от проследяването на плавателния съд показват, че San Giorgio е напуснал Бризбейн на 6 февруари и трябва да пристигне в Хонг Конг в сряда. BBC Denmark отплавал от Окланд на 11 февруари и трябва да пристигне в Гладстоун, Австралия, в четвъртък.
Известно е, че United Rentals Australia е наел 3000 брандирани контейнера на Focus, повечето от които се намират в австралийски депа.
Тъй като тарифите за товари се върнаха към ниските нива преди Covid-19, няколко новодошли в търговията на дълги разстояния се отказаха или направиха частично отстъпление, включително TS Lines, SeaLead Shipping и China United Lines. Освен Focus, имаше само един корпоративен провал: Allseas Global Project Logistics влезе в администрацията на 27 октомври.
Изпълнителният директор на Vespucci Maritime Ларс Йенсен каза: „По същество това е още един знак за нормализиране на пазара.“