Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Членовете на Digital Container Shipping Association (DCSA), включително някои от най-големите контейнерни линии в света, се ангажираха да приемат изцяло електронните товарителници (EBL) до 2030 г.
Gary Howard за seatrade-maritime.com
DCSA заяви, че нейните девет членове са се ангажирали със 100% приемане на eBL до 2030 г., заменяйки по-малко ефективните процеси, базирани на хартия. Членовете на DCSA са Maersk, MSC, CMA CGM, Hapag-Lloyd, ONE, Evergreen, Yang Ming, HMM и ZIM.
DCSA каза, че преминаването към eBL може да спести $6,5 милиарда преки разходи за заинтересованите страни и да позволи $30-$40 милиарда годишен растеж на търговията чрез премахване на търговските търкания. През 2021 г. 1,2% от издадените 45 милиона товарителници са били електронни.
MSC заяви, че стартира своята програма eBL през април 2021 г. след двугодишен пробен период в Индия. Подкрепената от блокчейн програма eBL е обработила стотици хиляди EBL и преживява експоненциален растеж, каза компанията. „Постигането на целите от 50% до 100% според съобщението на DCSA ще бъде възможно само ако цялата морска верига за доставки е включена.
Ето защо MSC и другите членове на превозвачите на DCSA молят всички заинтересовани страни – от изпращачи и спедитори до правителства, финансови институции и застрахователни агенции – да работят заедно, за да превърнат ангажимента в реалност“, каза MSC.
Томас Баге, главен изпълнителен директор (CEO), DCSA каза: „Дигитализацията на документи има силата да трансформира международната търговия и изисква сътрудничество от всички заинтересовани страни. Приветствам лидерството на нашите членове за обединяването, за да постигнем това важно събитие.“
Сорен Тофт, главен изпълнителен директор на MSC, каза: „Радвам се, че превозвачите предприемат тази голяма стъпка. Нашата индустрия трябва да ускори цифровизацията, за да направи доставките по-ефективни и по-сигурни за нашите клиенти. В допълнение към тези ползи, преминаването към 100% eBL ще допринесе за постигане на нашите климатични цели, докато се придвижваме към карбоновата нула през 2050 г.“
Винсент Клерк, главен изпълнителен директор A.P. Moller – Maersk, каза: „Това е важна стъпка в пътуването към създаване на цифров стандарт на един от най-скъпите и обезпокоителни компоненти в корабната индустрия. Напълно дигитализираната товарителница позволява по-безпроблемно клиентско изживяване по цялата верига на доставки и на свой ред ще помогне за демократизиране на търговията и ще намали времето и разходите за всички участващи страни. Нуждата от дигитализация в логистиката е спешна и индустрията трябва да ускори процеса.“
Ролф Хабен Янсен, главен изпълнителен директор на Hapag-Lloyd, каза: „Ние предлагаме на нашите клиенти електронни товарителници от миналата година, за да опростим и рационализираме обработката на документи за всички заинтересовани страни и да намалим въглеродния си отпечатък. Обратната връзка от нашите клиенти е много положителна. Целта за 100% eBL до 2030 г. е важна част от цифровизирането на глобалните вериги за доставки и ще изисква колективни усилия от страна на индустрията, за да я превърне в реалност.“