Контейнерните линии се ангажират да приемат изцяло електронни коносаменти до 2030 г.

Loading

Членовете на Digital Container Shipping Association (DCSA), включително някои от най-големите контейнерни линии в света, се ангажираха да приемат изцяло електронните товарителници (EBL) до 2030 г.

Gary Howard за seatrade-maritime.com

DCSA заяви, че нейните девет членове са се ангажирали със 100% приемане на eBL до 2030 г., заменяйки по-малко ефективните процеси, базирани на хартия. Членовете на DCSA са Maersk, MSC, CMA CGM, Hapag-Lloyd, ONE, Evergreen, Yang Ming, HMM и ZIM.

DCSA каза, че преминаването към eBL може да спести $6,5 милиарда преки разходи за заинтересованите страни и да позволи $30-$40 милиарда годишен растеж на търговията чрез премахване на търговските търкания. През 2021 г. 1,2% от издадените 45 милиона товарителници са били електронни.

MSC заяви, че стартира своята програма eBL през април 2021 г. след двугодишен пробен период в Индия. Подкрепената от блокчейн програма eBL е обработила стотици хиляди EBL и преживява експоненциален растеж, каза компанията. „Постигането на целите от 50% до 100% според съобщението на DCSA ще бъде възможно само ако цялата морска верига за доставки е включена.

Ето защо MSC и другите членове на превозвачите на DCSA молят всички заинтересовани страни – от изпращачи и спедитори до правителства, финансови институции и застрахователни агенции – да работят заедно, за да превърнат ангажимента в реалност“, каза MSC.

Томас Баге, главен изпълнителен директор (CEO), DCSA каза: „Дигитализацията на документи има силата да трансформира международната търговия и изисква сътрудничество от всички заинтересовани страни. Приветствам лидерството на нашите членове за обединяването, за да постигнем това важно събитие.“

Сорен Тофт, главен изпълнителен директор на MSC, каза: „Радвам се, че превозвачите предприемат тази голяма стъпка. Нашата индустрия трябва да ускори цифровизацията, за да направи доставките по-ефективни и по-сигурни за нашите клиенти. В допълнение към тези ползи, преминаването към 100% eBL ще допринесе за постигане на нашите климатични цели, докато се придвижваме към карбоновата нула през 2050 г.“

Винсент Клерк, главен изпълнителен директор A.P. Moller – Maersk, каза: „Това е важна стъпка в пътуването към създаване на цифров стандарт на един от най-скъпите и обезпокоителни компоненти в корабната индустрия. Напълно дигитализираната товарителница позволява по-безпроблемно клиентско изживяване по цялата верига на доставки и на свой ред ще помогне за демократизиране на търговията и ще намали времето и разходите за всички участващи страни. Нуждата от дигитализация в логистиката е спешна и индустрията трябва да ускори процеса.“

Ролф Хабен Янсен, главен изпълнителен директор на Hapag-Lloyd, каза: „Ние предлагаме на нашите клиенти електронни товарителници от миналата година, за да опростим и рационализираме обработката на документи за всички заинтересовани страни и да намалим въглеродния си отпечатък. Обратната връзка от нашите клиенти е много положителна. Целта за 100% eBL до 2030 г. е важна част от цифровизирането на глобалните вериги за доставки и ще изисква колективни усилия от страна на индустрията, за да я превърне в реалност.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *