Shanghai Composite Index достигна тригодишно дъно, тъй като спот навлата регистрират незначителен спад

Loading

Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) отрази тригодишно дъно, като спадна с 2,3% тази седмица, за да завърши на 1006 щатски долара, малко над трицифрената котировка.

Неговият аналог на Shanghai Shipping Exchange (SSE), China Containerized Freight Index (CCFI) отбеляза по-силен спад от 4,4% за седмицата, докосвайки 1110 щатски долара, най-ниското му ниво от ноември 2020 г.

Изненадващо CCFI беше насочен надолу повече от относително към по-големи спадове в цифрите на търговските пътища между Китай-Япония, Китай-Южна Америка и Китай-Африка, всички от които отчитат спад в диапазон от 8,3-10,3%. Световният контейнерен индекс на Drewry (WCI) също отбеляза малък спад, за да завърши седмицата на 2034 щатски долара в четвъртък, 2 февруари 2023 г.

Докато курсовете от Европа до Южна Америка, Източното крайбрежие отбелязаха корекция с около 3% тази седмица на Xeneta Shipping Index (XSI), няма други големи седмични загуби, наблюдавани в индексите.

По-рано през седмицата беше съобщено, че дългосрочните лихви на Charter-Long, отчетени от Xeneta, са се понижили с двуцифрено число от над 13% за декември 2022 г., губейки за пети пореден месец в процеса.

С кулминацията на Китайската нова година би било интересно да се види дали курсовете имат краткосрочно дъно или не. Има някои интересни сигнали в историята с официалния индекс на производствените мениджъри по покупките в Китай, който достига 50,1 за януари спрямо 47 през декември.

С нови пристанища и по-ново оборудване в тях, заедно с базирани на случаите услуги и допълнения към портове на наковалнята, в различни географски области, светът се опитва да се измести и да се погрижи за средносрочните до дългосрочни изисквания на веригата за доставки, за да се противопостави и на бъдещи прекъсвания.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *