Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Статия на theloadstar.com
MSC продължава да купува употребявани контейнеровози и не изглежда да е загубил апетита си да поръчва новопостроени, докато се подготвя за живот извън 2M.
Alphaliner съобщава, че MSC току-що е завършил придобиването на „емблематичния“ 25-годишен 9600 teu Sovereign Maersk, който беше продаден от датския превозвач на японския корабособственик MC Shipping през 2016 г., но нает обратно.
Капацитетът на кораба беше увеличен през 2012 г. от 8200 teu.
При стартирането си през 1997 г. Sovereign Maersk беше един от 25-те кораба S-клас, поръчани от контролираната от Maersk корабостроителница Odense в Дания и по това време те бяха най-големите контейнерни кораби в света и първите, които надхвърлиха 8000 teu.
Според консултанта новият му собственик ще го преименува на MSC Domna X и ще се присъедини към четири от своите сестри във флота: MSC Fie X (бивша Susan Maersk); MSC Vilda X (Sofie Maersk); MSC Aby (Svend Maersk); и MSC Ellen (Soroe Maersk) за транстихоокеанските сервизи Азия-Южна Америка.
„Броят на плавателните съдове втора употреба, закупени от MSC, откакто превозвачът започна историческа купуваща кампания през август 2020 г., възлиза на 271 кораба с общ капацитет от малко над 1,1 милиона teu“, каза Alphaliner.
Междувременно, на фронта за поръчки, направени в разгара на бума на търсенето през пандемията, някои превозвачи и корабособственици започват да забавят графиците за доставка поради срива в търсенето и несигурните перспективи.
Въпреки това The Loadstar съобщи миналата седмица, че MSC е поръчал още десет кораба от 11 400 teu от китайска корабостроителница за доставка до 2025 и 2026 г.
Азиатският кореспондент Мартина Ли каза: „MSC не публикува поръчки за ново строителство и придобиване на кораби, но ако докладите са верни, MSC ще разшири книгата си с поръчки до 134 кораба, общо 1,84 милиона teu.“
Поставяйки феноменалния растеж на капацитета на MSC в контекст, неговите покупки втора употреба сами по себе си биха го класирали по-високо от HMM в класацията на превозвачите, докато поръчките за ново строителство надхвърлят капацитета на флота на петия класиран превозвач Hapag-Lloyd от 1,8 милиона teu.
След скорошното съвместно изявление с Maersk, потвърждаващо прекратяването на 2M Alliance през 2025 г., главният изпълнителен директор на MSC Сорен Тофт каза: „Ние продължаваме да укрепваме и модернизираме нашия флот, осигурявайки ни мащаба, от който се нуждаем за най-всеобхватната мрежа за океански и къси морски превози.”
Един брокер на S&P каза пред The Loadstar днес: „MSC вече беше проактивен, но виждам, че брокерите му получават зелена светлина за прехвърляне на почти всеки кораб, който стане достъпен сега, изглежда, че ще работи като самостоятелен в бъдеще .
„Не виждам Maersk да е много активна на пазара на S&P, тъй като даде да се разбере, че няма интерес към старите кораби“, добави той.