Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
През 2022 г. компаниите за контейнерни превози имаха големи печалби, като мнозинството от тях поръчаха нови кораби, движени от рекордни за всички времена високи навла. Въпреки това, делът на наетите кораби остава изключително висок в повечето океански превозвачи.
Container News представя следния списък, който включва топ 10 на компаниите за контейнерни превози по отношение на капацитета на TEU на техните наети кораби, според данните на Alphaliner към края на декември 2022 г.
Швейцарско-италианският океански превозвач, който е най-голямата корабна линия в света, притежава общ флот от 730 кораба, превозващи приблизително 23 милиона TEU годишно. Сервизната мрежа на MSC свързва 150 страни по света чрез повече от 260 търговски маршрута.
MSC успя да стане най-големият контейнерен превозвач в света през януари 2022 г., детронирайки Maersk от върха след повече от 25 години.
CMA CGM има 40-годишна история и е вторият най-голям контейнерен превозвач в света по отношение на чартърен товарен капацитет и третият, когато става въпрос за общ контейнерен капацитет.
Името на френската корабна група произлиза от френските думи Compagnie Maritime d’Affrètement (CMA) и Compagnie Générale Maritime (CGM), които означават съответно „Морска товарна компания“ и „Обща морска компания“.
A.P. Moller – Maersk е компания за контейнерни превози, разположена в Копенхаген, Дания, транспортираща около 20% от световните храни, стоки и търговия в 130 държави.
APM Terminals, Hamburg Süd, Damco, Svitzer и Seago Line са сред над 900-те компании, притежавани от датския корабен конгломерат.
Китайският корабен гигант има общ размер на флота от 489 кораба и обслужваща мрежа, която се обажда на 576 пристанища, като същевременно предлага над 400 търговски маршрута, свързващи 140 региона.
През последните години COSCO разшири присъствието си в пристанищния сектор чрез своето дъщерно дружество COSCO SHIPPING Ports, поемайки операциите на няколко ключови пристанища и терминали по целия свят.
Ocean Network Express (ONE) е океански превозвач със седалище в Сингапур, съвместно притежаван от японските корабни линии Nippon Yusen Kaisha, Mitsui O.S.K. Линии и К-линия. Стартирала през 2017 г. като съвместно предприятие, ONE наследи операциите за контейнерни превози на своите три компании майки.
ONE разполага с глобален флот от над 250 кораба и е на пето място в класацията за чартърен капацитет
Evergreen Line, създадена през май 2007 г., е общото търговско наименование на компаниите за контейнерни превози на Evergreen Group, която включва Evergreen Marine Corp. (Taiwan) Ltd., Italia Marittima S.p.A., Evergreen Marine (UK) Ltd., Evergreen Marine (Hong Kong) Ltd. и Evergreen Marine (Singapore) Pte. ООД
Evergreen предоставя услуги в разнообразен набор от търговски маршрути по целия свят, пренасяйки над 10 милиона TEU годишно, свързвайки 101 държави и обслужвайки повече от 150 търговски маршрута.
Hapag-Lloyd е един от най-добрите в света океански превозвачи за трансатлантическа, близкоизточна, латиноамериканска и вътрешноамериканска търговия и има около 250 кораба, 12 милиона TEU годишно и над 14 500 служители в над 400 офиса в 137 държави.
Hapag-Lloyd има флот с капацитет на плавателния съд от 1,8 милиона TEUs и притежава контейнерен флот от 3 милиона TEUs, включително един от най-големите и най-модерни флотилии от хладилни контейнери в света.
ZIM е създадена в Израел през 1945 г., като централата й се намира в Хайфа. Дейностите на компанията са разширени до приблизително 100 държави, с около 30 000 потребители, обслужвани в над 350 пристанища по света. Корабите на ZIM имат капацитет от 533 832 TEU, а транспортният обем надхвърли 1,5 милиона TEU през първите девет месеца на 2022 г.
Историята на ZIM обхваща повече от 50 години. Израелската фирма се е развила от началото си като превозвач на бежанци от разкъсвана от войната Европа до пристанищата на бъдещата държава Израел до една от най-големите корабни компании в света.
Yang Ming Marine Transport Corporation е създадена на 28 декември 1972 г. През декември 2022 г. Yang Ming съобщи за флот от 94 кораба с оперативен капацитет от 715 000 TEU.
Yang Ming навърши 50 години и представлява една от големите корабни компании в Тайван, където се намира централата на компанията.
HMM има глобална мрежа от шест регионални централи, 27 дъщерни дружества и 60 клона. През 1976 г. компанията започва работа с три VLCC (Very Large Crude Carriers).
Основната южнокорейска корабна линия преди беше известна като Hyundai Merchant Marine, преди да реши да ребрандира на HMM през 2020 г. Компанията постигна да бъде в списъка с топ 10 на чартърен товарен капацитет с 260 500 TEU.