Линейното корабоплаване все още осъзнава новината относно раздялата на 2M

Loading

Статия на Splash247.com

Линейното корабоплаване разполагаше с 24 часа, за да усвои новината, че двете най-големи контейнерни линии в света ще разпуснат своя 2M съюз през следващите две години, нещо, което проправя пътя за огромни промени в глобалната йерархия на сферата.

В съвместно изявление вчера Винсент Клерк, новият главен изпълнителен директор на A. P. Moller – Maersk, и Сорен Тофт, главен изпълнителен директор на MSC, казаха: „Прекратяването на алианса 2M проправя пътя за двете компании да продължат да следват своите индивидуални стратегии.“

Херкулес Хараламбидес, професор по морска икономика и логистика в университета Еразъм Ротердам, оприличи новината на „бомба в основите на индустрията“ в публикация в LinkedIn, социална платформа, която днес е пълна с предположения за това какво ще се случи с най-големите превозвачи в света.

Разводът, който трябва да приключи през януари 2025 г., на „Странната двойка“ на контейнерните превози, както го описа един ветеран пред Splash, се носеше от много месеци и ще изправи Клерк, швейцарски гражданин в Копенхаген, срещу Тофт, датчанин бивш лидер на Maersk в Женева, в битка за клиенти.

Британските консултанти Drewry твърдят, че докато MSC има размера, за да се справи сам, Maersk може да е в „тясно положение“. Съществува и риск, че за да напълни своите кораби, MSC може да се върне към стария си пазарен дял и евтин модел, което може да дестабилизира пазара.

„Датският мега-превозвач е твърде голям, за да се присъедини към съществуващ съюз, и твърде малък, за да се справи сам“, казват от Drewry за затрудненото положение на Maersk в доклад от вчера, добавяйки: „Със сигурност изглежда, че краят на 2M беше иницииран от MSC, който изглежда по-добре подготвен за независим живот от партньора си.

От своя страна Maersk предложи да потърси споразумения за споделяне на кораби, за да гарантира, че може да продължи да предлага своята широка глобална гама от сервизи след 2 месеца. Много експерти прогнозират, че ще има много повече междуалиансни чартърни сделки за слотове, подобно на скорошното споразумение на Hapag-Lloyd с 2M за Азия до Северна Европа.

„Членството в алианса става по-трудно за съвместяване с широкообхватните стратегии за вертикална интеграция на превозвачите. И Maersk, и MSC предприеха отличителни стъпки в тази посока през последните няколко години“, коментира Тео Нотебум, професор по пристанищна и морска икономика в университета в Антверпен в публикация в LinkedIn.

Д-р Анил Витарана, ветеран в сферата, а сега ръководител на базираната в САЩ Cranford Consulting, предположи, че регулаторният натиск, както и вероятният контрол от антитръстовите наблюдатели, вероятно са друг фактор в решението за прекратяване на 10-годишното партньорство 2M.

Коментирайки чрез LinkedIn, бивш служител на Maersk, Ларс Йенсен, който сега оглавява консултантската компания Vespucci Maritime, предположи, че разпускането на 2M е само началото на преоформяне на съзвездията на алианса в големите сделки изток-запад.

„Това ще промени конкурентната динамика на основните сделки изток-запад за всички големи превозвачи и очевидно всички превозвачи ще разгледат внимателно кои заплахи и възможности ще породи това“, написа Йенсен, посочвайки съвместното съобщение от Копенхаген и Женева трябва да се разглежда като „първото домино“ от много, които ще паднат през следващите няколко години.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *