Огнището на Covid-19 в Шанхай поражда опасения за нови забавяния

 82 total views

Ново огнище на Covid-19 в Шанхай породи опасения, че най-натовареното контейнерно пристанище в света може да види нарастващи натрупвания от плавателни съдове.

Това пише азиатският кореспондент на container-news.com, Мартина Ли

На 21 март, точно когато китайското правителство отмени локдауна в Шенжен, на жителите на Шанхай беше наредено да работят от вкъщи, докато училищата бяха затворени.

Maersk Line съветва клиентите да се самообслужват онлайн, като се има предвид ограничения брой служители в офиса си в Шанхай.

Складовете в Шанхай продължават да работят, въпреки че от шофьорите се изисква да покажат здравен сертификат. Освен това шофьорите от райони със средно висок риск трябва да покажат отрицателен тест в рамките на 48 часа, а шофьорите от нерискови зони трябва да покажат отрицателен тест, издаден от 16 до 20 март за доставка на товари от 21 до 27 март.

Ларс Янсен, главен изпълнителен директор на консултантската компания за корабоплаване Vespucci Maritime, каза пред Container News, че всяко въздействие върху пристанището в Шанхай ще зависи главно от мащаба и естеството на оперативното забавяне. „До степента, в която ограниченията се отразяват върху капацитета , това ще попречи на отклоненията към Нингбо“, каза Янсен.

Maersk Line отбеляза, че цялостната ситуация на сухопътния транспорт е динамична и може да се промени по всяко време.

Анализаторът на Linerlytica Тан Хуа Джу каза пред Container News, че по-големият въпрос е как ще бъдат засегнати обемите на износа и вноса.

Тан уточни: „Това, което видяхме от блокирането в Шенжен, беше, че обемите на износа са намалели, докато пристанищата остават отворени и това първоначално не доведе до претоварването на пристанищата. Корабите се натрупват само когато обемът на износа се увеличи или когато вносът е повлиян от задръстванията в пристанището или по-ниската производителност на пристанището.”

Анализаторът на Linerlytica заключи: „Ако има някакви ограничения в Шанхай, тогава отклоняването към Нингбо със сигурност ще бъде опция“.

Leave a Reply