Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Списък с 10-те нации с най-голям флот включват следните типове плавателни съдове:
Bulker, Tanker, Container, Reefer, Small Dry, LNG, LOC, превозвачи на превозни средства, RoRo, Cruise, OSV, OCV, MODU и CTV.
Списъкът се основава на данни за VesselsValue към ноември 2021 г.
Превод от статия на container-news.com
Китай
Този път Китай се изкачи от второ на първо място, притежавайки общо 191 милиарда долара активи. Китай притежава най-голям брой контейнеровози и следователно неотдавнашният скок в тарифите и стойностите ги издигна нагоре в класацията до челното място по отношение на стойността на флота. Увеличаването на тарифите също така предизвика поредица от поръчки в сектора на контейнерните превози, тъй като доверието на собствениците в пазара експлодира. Общо 516 кораба са поръчани от януари 2021 г., 46% от тези поръчки са направени от китайски компании, включително OOCL, SITC и COSCO Shipping. От началото на годината сме свидетели на значително увеличение на цените на насипни стоки, като Capesize 54-TCA нарасна от 16 656 щатски долара на ден през януари до връх от 86 953 долара на ден през октомври, увеличение от 420%. Това почти удвои общата стойност на китайския флот за насипни товари през последните 10 месеца от 28 милиарда долара на 53 милиарда долара.
Япония
Япония падна от първо на второ място, притежавайки общо 187 милиарда долара активи. Това е увеличение от над 70 милиарда щатски долара от януари 2021 г., което подчертава процъфтяващите пазари на бълкери, LPG кораби. От първите 10 нации, Япония притежава флота с най-висока стойност LPG – 7,4 милиарда долара. Печалбите и продажбите са увелични общо с 1,6 милиарда долара от януари. Общата стойност на превозвачите на превозни средства, които са собственост на Япония, възлиза на невероятните 13,4 милиарда долара, което е с 6,1 милиарда долара повече в сравнение с по-рано през годината. Това увеличение е причинено от това, че водещите японски компании MOL, NYK Line и K Line поръчаха 26 нови кораба от началото на годината.
Гърция
Гърция се изкачи до третото място в класацията от януари тази година. Общата им стойност се е увеличила от 93,2 милиарда щатски долара в началото на годината до 145 милиарда щатски долара. Гърция е най-големият собственик на танкери и въпреки, че печалбите се задържат на рекордно ниски нива, наблюдаваме повишения до спот лихвите, което доведе до стойности за целия флот. Стойностите на нови кораби, а оттам и препродажбата, са се увеличили между 20-30% в VLCC, Suezmaxes и Aframaxes от началото на годината. Гърция е и собственик на най-ценния флот за втечнен природен газ. С настоящите спот лихвени ставки, стойността на техния флот се е увеличила с 2 милиарда долара от началото на годината. В резултат на високите ставки стойността на гръцкия флот се е удвоила от 28 милиарда долара на 53 милиарда долара. Гърците остават активни на пазара на S&P, като представляват около една четвърт от закупените до момента балкери тази година.
Съединени Американски Щати
Съединените американски щати паднаха на четвърто място от януари тази година с общо 96 милиарда долара активи. 56 милиарда от тях се състоят от круизни кораби, което не е изненада, тъй като най-големите круизни компании, Carnival и Royal Caribbean, са базирани в САЩ. Въпреки натиска, който индустрията преживя поради пандемията Covid-19, САЩ все още запазват позицията си на най-големия собственик на круизни кораби в света макар, че стойността на флота им намаля с общо 7 милиарда щатски долара от началото на годината. САЩ също са виден собственик в RoRo сектора, притежаващ общо 2,1 милиарда щатски долара, където пазарът е отбелязал увеличение на стойността с 1,2 милиарда долара от януари.
Сингапур
Сингапур остава на пето място от януари тази година със сходни печалби в сектора на транспортирането на насипни товари и контейнери като други нации. Техните инвестиции в контейнерния сектор последваха глобалния скок, увеличавайки стойността на флота им от 10 милиарда долара на 25 милиарда долара. От началото на годината компании като OM Maritime и X-Press Feeders се възползваха от бурния пазар и направиха поръчки в по-малки тонажи като контейнерни кораби от 2700 и 1800 TEU. При тонажа втора употреба, една конкретна еталонна продажба, която се осъществи, беше RDO Concert (6 969TEU, декември 2009 г., Hyundai HI), който беше продаден на OM Maritime от D Oltmann Reederei за 110 милиона щатски долара, най-високата цена, платена за построен през 2009 г. контейнерен кораб Panamax от 2007 г.
Германия
Германия остава на шесто място, притежавайки общо 76,8 милиарда долара. Голяма част от флота им винаги се е състоял от контейнеровози и следователно огромният бум на контейнери доведе до увеличаване на стойността на германския флот с 34 милиарда долара от началото на годината. Техните инвестиции в малкия сух сектор също се възнаграждават. Общата стойност на флота се е увеличила с 1 милиард щатски долара от януари, тъй като ставките са се увеличили през годината.
Южна Кореа
Южна Корея се изкачи на седмо място от януари тази година, изпреварвайки Обединеното кралство. Общата им стойност на флота сега възлиза на 58 милиарда долара, което е увеличение от 24 милиарда от началото на годината.
Инвестициите на Южна Корея в секторите на LNG и LPG най-накрая се изплащат със стойности, удвоени от началото на годината. Тъй като цените на втечнен природен газ достигат пик през втората половина на 2021 г., стойностите на флота се удвоиха за газовия сектор на Южна Корея. Hyundai LNG, Pan Ocean и H Line поръчаха 15 големи превозвачи за втечнен природен газ тази година, като последната поръчка възлизаше на 200 милиона щатски долара, което е увеличение с 20 милиона щатски долара на стойността на новопостроените.
Южна Корея все още поддържа доминираща позиция като глобален износител на морски автомобили. Водещи корабособственици/оператори са Glovis, които разшириха флота на PCTC през последните години, и Eukor, с 20% от акциите, притежавани от Hyundai Glovis и Kia Motors. Големият обем на производството на автомобили и морския износ прави Южна Корея третият по големина собственик на Ро-Ро.
Великобритания
Обединеното кралство падна на осмо място, притежавайки общо 54 милиарда долара активи. Общата им стойност на флота се е увеличила с 15 милиарда щатски долара от началото на годината, като най-много печалби се наблюдават в процъфтяващите сектори за превоз на насипни товари и контейнери. Пазарът на контейнери е под огромен натиск през последната година; Свързаното с Covid-19 задържано търсене, тласкащо потребителските разходи, лошото време в Китай и свързаните с пандемията блокировки на терминали, допринасящи за голямото задръстване в пристанищата. Феликстоу, едно от големите контейнерни пристанища в Обединеното кралство, съобщава за натрупване на кораби, тъй като сериозният недостиг на шофьори на камиони означава, че контейнерите се трупат в пристанищните складове. Това прави все по-трудно разтоварването и повторното натоварване на корабите, които да бъдат изпратени обратно в Азия. Това може да доведе до още по-голямо увеличение на ставките в сектора и допълнително увеличаване на стойностите.
Тайван
Тайван се появи отново в топ 10 на класацията, тъй като инвестициите им в насипни превозвачи и контейнерни кораби се реализират. Общата им стойност на флота е 47 милиарда щатски долара, като 32 милиарда щатски долара са само от контейнерния им флот. Компании като TS Lines, Wan Hai Lines и Evergreen са направили общо 107 поръчки досега тази година, 20% от общите направени поръчки.
Норвегия
Норвегия падна с още едно място до десето от януари тази година, дължащо се най-вече на намаляването на стойността на офшорния флот. Голяма част от инвестициите на Норвегия са в сектора на MODU, така че тъй като петролните компании агресивно намаляват капиталовите разходи, договорите за MODU се прекратяват, спират или забавят. Засегнати бяха офшорни стойности във всички възрасти и типове. Големи собственици на MODU, като Borr Drilling, загубиха флота си от половин милиард в стойност.