Без точност в индексите за товари

Индексите за товарни превози са се разделили с реалността на пазара според консултанта Джон Монро, който казва, че нито един индекс не представя точно процента, който трябва да плати спедиторът, за да изпрати контейнер до САЩ, пишат от container-news.

Печалбите на корабните оператори са се увеличили от средата на 2020 г. и продължават да нарастват и през тази година, като Ян Минг и HMM са най-новите линии които деклариранат печалби през първото тримесечие, а в случая на HMM те представляват исторически висока възвръщаемост.

„Днешната среда е благоприятна за всички и изглежда, че превозвачите се стремят да получат каквото могат, докато могат“, заяви Монро, който попита „откъде идва това? От джобовете ни, разбира се “, каза той в отговор на собствения си въпрос.

Според контактите на Монро индексите за товарни превози са счупени, те имат ставки от около 5600 щатски долара / FEU от базовите пристанища на Китай до западното крайбрежие на САЩ и 7450 щатски долара / FEU до източното крайбрежие. Докато тарифите, които линиите са публикували до NVOCC, са около 4 300 щатски долара / FEU и 5 600 щатски долара / FEU съответно.

Малък процент от спедиторите успяват да постигнат ставки от 6500 щатски долара / FEU, по-вероятно цената ще бъде далеч по-висока. „Виждам, че цените, посочени от превозвачите, са 9 000 щатски долара и по-високи. Zim например е цитирал до Окленд и Евъргрийн 14 000 щатски долара до 17 000 щатски долара от базовите пристанища на Китай до Източното крайбрежие. Малко компании могат да получат контейнери на борда на кораби с публикувани цени за FAK “, каза Монро.

Тези нива изглежда се превърнаха в норма, тъй като търсенето на места по корабите, продължава да се покачва до все по-високи височини. Националната федерация на търговците на дребно (NRF) заяви, че очаква 2021 г. да бъде рекордна за търсенето, тъй като икономиката се отвори отново след пандемията.

Това отчасти е добра новина, но липсата на оборудване и капацитет, включително контейнери и вътрешен железопътен транспорт, кара Монро да предупреди, че спедиторите са изправени пред перспективата да получат само малка част от товара си на борда на корабите и съветва, че товарните пратки трябва да бъдат резервирани четири до шест седмици предварително, за да се осигури товарът да се пусне на пазара навреме.

„Няма план Б за тази ситуация. В момента връзките са по-важни от всякога. Придържайте се към настоящия си оператор и NVOCC, осигурете прозрачна комуникация и преместете каквото можете ”, добави Монро.

Всички насоки в момента показват, че ситуацията в САЩ ще продължи и през 2022 г. с недостиг на контейнери, липса на места по корабите, претоварени пристанища и прекъснати вътрешни превози или с камиони, или с железопътни линии.

Според Монро, „В обобщение какъв е правилният процент? Правилната скорост е тази, която получава контейнер на борда на кораб. Тази скорост е това, което превозвачът ще приеме, за да даде приоритет на контейнера да бъде натоварен на борда на кораб. Не мисля, че този процент е включен в нито един от индексите. “

Графиката по-долу отразява новото нормално време за изпълнение. Добавете четири до пет седмици към текущия си цикъл на поръчки за доставка по западното крайбрежие и още една до две седмици за вътрешен транспорт.

ДейностНужно време (2019)Нужно време (2021)
Букинг2 седмици4 седмици
Време за товарене0 седмици1 седмица
Транзит2 седмици2 седмици
Изчакване за акостиране0 седмици1 седмица
В терминалот 2 до 4 дни4 дни
Доставка1 ден1 ден
Общоот 4 до 5 седмициот 8 до 9 седмици

Leave a Reply