Тайванският министър на транспорта заяви, че работната група, сформирана от Морското пристанищно бюро през януари, за да противодейства на въздействието на недостига на контейнери и нарастващите товари, трябва да продължи да работи в близко бъдеще. Това пише Мартина Ли, азиатският кореспондент на container-news.com

Цените на контейнерните товарни превози скочиха до рекордно високи стойности, тъй като операторите на линейни превозни средства запълниха плавания и имаше недостиг на оборудване на фона на пандемията Covid-19, започнала през 2020 г.

По време на конференция на 24 февруари, която събра линейни оператори, спедитори, Министерството на икономическите въпроси и Съвета по земеделие на изпълнителния юан, министърът на транспорта и съобщенията Лин Чиа-лунг заяви, че тайванските линейни оператори очакват да доставят 46 нови кораба тази година, добавяйки 330 000 TEU капацитет. Министърът заяви, че иска корабните компании да направят всичко възможно, за да отговорят на търсенето от тайванските вносители и износители.

Базите данни за корабоплаването показват, че доставките за ново строителство, очаквани от тайванските линейни оператори тази година, включват 32 кораба от Evergreen, Wan Hai има 9 кораба, а Yang Ming има 7.

Възможно е обаче доставката на кораби, планирана за завършване през декември, да бъде преместена до януари 2022 г. Обичайно е собствениците на кораби да оттеглят доставките на новостроящи се от декември до януари следващата година, за да удължат годината на построяване.

С продължаващата пандемия Лин инструктира Морското пристанищно бюро да бъде готово да отговори на повишеното търсене по време на традиционния пиков сезон Q3.

Лин каза, че неговото министерство призовава спедиторските компании, спедиторите и пристанищните оператори да се възползват от тази възможност за задълбочаване на партньорствата и ускоряване на движението на стоки, за да се запази икономическата конкурентоспособност на Тайван.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here