Цените отново се покачват, недостигът на оборудване се задържа

 11 total views

Цените за морски транспорт чрез контейнери от Азия видяха стръмни и на пръв поглед неограничени увеличения, които от 4 000 щатски долара / FEU в Тихия океан и скочиха до над 5600 USD / FEU за Северна Европа, пишат от container-news.com

Опитите на регулаторите, както в Азия, така и в САЩ, да поддържат нива под US $ 4 000 / FEU в Тихия океан изглежда са се провалили, докато ЕС не е направил никакви опити да ограничи транспортните разходи.

В Южна Корея Министерството на океаните и рибарството направи опити да насърчи местните оператори на кораби да добавят тонаж, да освободят оборудване и да споделят пространство, за да помогнат на южнокорейските износители.

Задръстванията в пристанищата на Западното крайбрежие на САЩ, недостигът на оборудване и липсата на вътрешни услуги, отговарящи на търсенето в най-натоварения регион на САЩ, доведоха до заразяване по други търговски ленти, особено от Азия към Европа, тъй като превозвачите преместиха оборудването в Тихия океан, за да се възползват на по-високи нива в този регион.

Freightos Baltic Index (FBX) регистрира, че спот ставките в Тихия океан са достигнали 4 189 щатски долара / TEU тази седмица, докато услугите на Източното крайбрежие са се изкачили до 5 397 щатски долара / FEU. Въпреки това, най-стръмното покачване тази седмица дойде за услугите от Азия до Северна Европа, където на 1 декември спот ставките бяха 3 453 щатски долара / FEU, днешните стойности се катапултираха до 5 662 щатски долара / FEU, а спот цените към Средиземноморието достигнаха 5 644 USD / FEU днес, от US $ 3,453 / FEU в началото на този месец.

„Все още нарастващото търсене на и произтичащият от това недостиг на оборудване в световен мащаб доведоха до повишаване на цените в повечето от големите бивши азиатски маршрито тази седмица, след като миналата седмица изглеждаше като забавяне на възходящия натиск“, каза Джуда Левин от Freightos.

“Най-изненадващо е, че процентите на двете прозрачни платна се покачиха значително за първи път от средата на септември, може би сигнализирайки, че мълчаливото споразумение на превозвачите с китайските регулатори да не повишават цените по тези платна може да приключи”, добави той.

Междувременно възмутените спедитори изправят навлизането на договорния сезон с тарифи на евентуално най-високите нива, виждани някога, като някои представители на собствениците на товари твърдят, че превозвачите са „произвели“ оборудване и недостиг на капацитет, за да повишат цените до тези безпрецедентни нива.

Опитите на регулаторите, както в Азия, така и в САЩ, да поддържат нива под US $ 4 000 / FEU в Тихия океан изглежда са се провалили, докато ЕС не е направил никакви опити да ограничи транспортните разходи.

В Южна Корея Министерството на океаните и рибарството направи опити да насърчи местните оператори на кораби да добавят тонаж, да освободят оборудване и да споделят пространство, за да помогнат на южнокорейските износители.

Задръстванията в пристанищата на Западното крайбрежие на САЩ, недостигът на оборудване и липсата на вътрешни услуги, отговарящи на търсенето в най-натоварения регион на САЩ, доведоха до заразяване по други търговски ленти, особено от Азия към Европа, тъй като превозвачите преместиха оборудването в Тихия океан, за да се възползват на по-високи нива в този регион.

Freightos Baltic Index (FBX) регистрира, че спот ставките в Тихия океан са достигнали 4 189 щатски долара / TEU тази седмица, докато услугите на Източното крайбрежие са се изкачили до 5 397 щатски долара / FEU. Въпреки това, най-стръмното покачване тази седмица дойде за услугите от Азия до Северна Европа, където на 1 декември спот ставките бяха 3 453 щатски долара / FEU, днешните стойности се катапултираха до 5 662 щатски долара / FEU, а спот лихвите към Средиземноморието достигнаха 5 644 USD / FEU днес, от US $ 3,453 / FEU в началото на този месец.

Междувременно възмутените спедитори изправят навлизането на договорния сезон с тарифи на евентуално най-високите нива, виждани някога, като някои представители на собствениците на товари твърдят, че превозвачите са „произвели“ оборудване и недостиг на капацитет, за да повишат цените до тези безпрецедентни нива.

Leave a Reply